huis huren met meerdere personen

NathalieDr.
Topic Starter

huis huren met meerdere personen

#1 , 27 nov 2010 12:13

Hallo,

momenteel woon ik in een kleine studio in het Gentse (huurprijs 435 euro)

Ik zou graag vanaf januari een grote woning betrekken met twee andere personen (geen familie).
De huurprijs van deze woning is 1600 euro (gedeeld door drie is 530 euro pp/pm)
Ik zou graag weten waar ik op moet letten bij het tekenen van het contract? heb namelijk ergens gelezen dat als we met drie tekenen en één iemand beslist geen huur te betalen, dit bij de andere twee ingevorderd kan worden. klopt dat?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 27 nov 2010 13:33

Klopt als er in het huurcontract een clausule van hoofdelijke verantwoordelijkheid is opgenomen.

immolaw

#3 , 27 nov 2010 16:45

Vergeet in dat geval ook niet dat als er één van die 3 personen wil vertrekken, het contract moet opgezegd worden, en er een nieuw contract opgesteld moet worden. Enkel en alleen als de verhuurder ermee instemt dat die persoon geschrapt wordt, en de 2 anderen alle verantwoordelijkheden overnemen, zoals huurschade, kun je dit minnelijk regelen.

Er is in dit forum een gelijkaardige situatie aangegeven. Even zoeken met de zoekfunctie!

Reclame

Terug naar “Huren”