virus op komst

xena
Topic Starter

virus op komst

#1 , 27 nov 2010 01:00

Het is nog maar pas in circulatie, vanaf dinsdag.

Het is een nieuw en heel gemeen virus waarvan weinig mensen op de hoogte
zijn. Deze gegevens werden dinsdagmorgen door Microsoft vrijgegeven.
Nogmaals, stuur het aan iedereen in jouw adresboek door zodat dit gestopt
kan worden!!!

AOL zegt dat het een heel gevaarlijk virus is waartegen momenteel geen
remedie is.
Aangekondigd door CNN: Het ergste virus ooit bekend. Een Nieuw virus werd
pas ontdekt en volgens Microsoft normen is dit virus het meest vernielend
ooit!!!!!!!!!

Dit virus werd gisteren namiddag ontdekt door McAfee en er werd nog geen
bescherming ontwikkeld. Het virus vernietigt gewoon Sector Zero van de
harde schijf, waar alle vitale informatie van de computer gestockeerd is..

Het virus werkt als volgt: het verzendt zich automatisch naar alle
adressen van uw address book onder de naam "A Virtual Card For You". Zodra
de zogezegde virtuele kaart geopend wordt, blokkeert de computer en moet de
gebruiker heropstarten. Op het ogenblik dat de toetsen ctrl+alt+del, of de
reset toets gebruikt worden, vernietigt het virus Sector Zero, wat een
definitieve vernietiging van de harde schijf betekent.

Volgens CNN heeft het virus gisteren in een paar uur tijd paniek gezaaid
in New York.
Open dus geen e-mail met als onderwerp "A Virtual Card for You", maar
delete deze..

Bovendien heeft Intel het bestaan van een andere zeer vernielende virus
aangekondigd.
Indien u een e-mail ontvangt met als onderwerp "An Internet Flower For
You", moet u deze onmiddellijk deleten,zonder te openen.
Het virus vernielt alle "dynamic link libraries" files(.DLL). Uw pc zal
onmogelijk kunnen heropstarten!
Stuur dit bericht naar al uw kennissen. Beter 25 maal ontvangen dan niet.

JohnD

#2 , 27 nov 2010 02:45

Ik weet niet of een vaccinatie nu nog helpt. Zal eens horen maandag bij mijn apotheker. En vermits er hier http://www.nucia.eu/forum/" onclick="window.open(this.href);return false; niet over gesproken word heb ik zo mijn twijfels; ten andere wie opent er nu een E-mail van het soort dat vernoemd word ? En een E-mail openen is nog een hemelsbreed verschil met een link in een E-mail aan te klikken.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Rebel-with-a-cause

#3 , 27 nov 2010 08:24

Een klassieke HOAX ! :roll:

Voordat je zo'n berichten 'verder' de wereld instuurt, is het raadzaam om eerst op de gekende kanalen te verifiëren over welke 'bedreiging' het gaat.
:arrow: Latest Email Hoaxes
:arrow: VirusAlert

Reclame

JohnD

#4 , 27 nov 2010 09:24

Een klassieke HOAX ! :roll:
Voordat je zo'n berichten 'verder' de wereld instuurt, is het raadzaam om eerst op de gekende kanalen te verifiëren over welke 'bedreiging' het gaat.
Euh .. 't is gij bedoelen Rebel dat Xena niet zo goed op de hoogte is van computeraangelegenheden ? 'k Vond die Sector Zero van de Harde schijf ook al vreemd klinken anders. :mrgreen:
't is dan ook geplaatst in het Cafe, dus zullen we het maar als cafepraat beschouwen. Vrouwen en drank, blijkbaar toch zo geen goede combinatie. :mrgreen:
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Vandebos

#5 , 27 nov 2010 09:37

Sector zero op HD bestaat... Is in feite de locatie waar de index van je HD begint. (vgl het met een telefoonboek van alles wat op je hd staat..)
fysiek vernietigen van sectoren op een schijf is niet zo moeilijk aangezien elke OS nog steeds een XT/AT legacy meesleept...

Natuurlijk bestaat er ook nog steeds het virus "hamer" dat identiek hetzelfde doet en in diverse formaten te koop koop is in de betere ijzerwinkel.
Natuurlijk is dit bericht een hoax die al ettelijke malen de wereld heeft rondgereisd...

digits

#6 , 27 nov 2010 11:30

fysiek vernietigen van sectoren op een schijf is niet zo moeilijk aangezien elke OS nog steeds een XT/AT legacy meesleept...
dat is het eerste dat ik er van hoor. hoe gaat dat dan in zijn werk? constant dezelfde sector overschrijven ?

Lex

#7 , 27 nov 2010 11:32

Vreemd dat het steeds dezelfde mensen zijn die hier inlopen.
Dat virtual card for you gedoe is al even oud als het internet/mailverkeer zelf.
Ik heb helemaal geen virusscanner, en ik krijg nooit virussen binnen.

ps: ik zit nog steeds te wachten op de verdeling van Bill Gates zijn fortuin!
Iemand al zijn geld ontvangen? :mrgreen:

Vandebos

#8 , 27 nov 2010 13:17

dat is het eerste dat ik er van hoor. hoe gaat dat dan in zijn werk? constant dezelfde sector overschrijven ?
De format instructies werken op beide platformen verschillend wat resulteert in head collisions. Heeft een paar jaar geleden onderwerp geweest van een discussie op mad cow cult forum, de "uitvinders" van het trojan virus.

Dexacx, een indonesische white hat claimde dat het niet onmogelijk is de instructiematrix in een virus te gieten. Later nooit meer wat van gehoord, maar het is wel blijven hangen. Nu, binnenkort als iedereen overschakelt naar solid states zal deze problematiek niet meer geldig zijn.

digits

#9 , 27 nov 2010 13:24

De format instructies werken op beide platformen verschillend wat resulteert in head collisions. Heeft een paar jaar geleden onderwerp geweest van een discussie op mad cow cult forum, de "uitvinders" van het trojan virus.

Dexacx, een indonesische white hat claimde dat het niet onmogelijk is de instructiematrix in een virus te gieten. Later nooit meer wat van gehoord, maar het is wel blijven hangen. Nu, binnenkort als iedereen overschakelt naar solid states zal deze problematiek niet meer geldig zijn.
Cool. Zeer interessant.

jaja, het juridische forum zorgt voor een brede algemene kennis!

Vandebos

#10 , 27 nov 2010 13:58

Foutje in vorig bericht "mad cow cult" dient "dead cow cult" te zijn de eerste is een ontwikkelaar van online games, de andere deze van "backorifice"...

Ken beiden... :twisted:

JohnD

#11 , 27 nov 2010 16:22

Sector zero op HD bestaat... Is in feite de locatie waar de index van je HD begint. (vgl het met een telefoonboek van alles wat op je hd staat..)
't Is gij dan bedoelen bootsector waarschijnlijk ? Maar de naam Sector Zero ken ik niet. Ik ben dan ook maar een noob met een klote Vista OS.

Vandebos

#12 , 27 nov 2010 18:47

Bootsector bevat de index, index begint op sector zero.

lucgescheiden

#13 , 29 nov 2010 23:38

Voor de komst van de IBM PC bestond er al hardware die u diende in te stellen om; floppy disks en harde schijfen te laten werken.
Deze hardware werd benoemd als: de 'disk-controller', en werd later een onderdeel van de vaste schijf.
Toen de beesten nog spraken, stelde elke computer-bouwer zijn eigen controllers in met zijn (merk-gebonden) parameters.
Deze parameters zorgden er voor dat u b.v. een floppy op merk A geformateerd, niet kon gebruiken op een merk B.
Daar deze parameters de indeling van uw floppy bepalen, alsook hoe gegevens aan de schrijf/lees-kop(pen) van de schijf worden doorgegeven.
Het foutief instellen van deze parameters kan dus evengoed fysische schade aanbrengen aan de schrijf/lees-kop om de harde schijf onbruikbaar te maken. (Vergelijk het met de naald van een oude platenspeler die u even naast de venyl-plaat smasht)

Een bibliotheek zijn index wordt vernietigd, dan kan men de boeken nog raadplegen.
Wanneer alle ingangen tot de bibliotheek worden dichtgemetst wordt het onmogelijk om de zowel de index als de boeken te bereiken...
Handige documenten voor Personenrecht

Vandebos

#14 , 30 nov 2010 01:22

yup, dat is het. Maar er was wel discussie of de schade zich zou beperken tot de parkeer en bootsectoren of dat deze uniform verspreid zou worden over het gehele oppervlak van de schijven...

Terug naar “Praat café”