aankoop appartement

whiskas
Topic Starter

aankoop appartement

#1 , 25 nov 2010 23:47

Bij aankoop van een appartement werd, in de compromis, ook een bijhorende kelder verkocht. Deze kelder is sedert de aankoop van de verkopende eigenaars, steeds gebruikt geweest en niemand heeft die ooit komen opeisen/opvragen.

Blijkt nu bij het verlijden van de akte van huidige verkoop dat de akte die verleden werd bij aankoop van het appartement met kelder door de verkopers destijds, geen vermelding maakt van de bijhorende kelder.
Bijgevolg kan/wil mijn notaris deze kelder niet vermelden op de akte en word ik ook geen eigenaar van deze kelder (met mogelijks gevolg dat iemand me 'mijn' kelder kan afnemen/komen opvragen.)

Er moet dus klaarblijkelijk een fout gebeurt zijn in het verleden waardoor de bijhorende kelder voor een onbekende reden op papier niet werd doorgegeven (lees niet werd vermeld in een akte) niettegenstaande dat de eigenaars van dit appartement steeds gebruik hebben gemaakt van een kelder.

Ik wil uiteraard dit appartement kopen met kelder in de akte vermeld.

Hoe kan/moet dit nu verder?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 25 nov 2010 23:54

Ga bij het hypotheekkantoor navragen van wie die specifieke kelder dan wel is. Waarschijnlijk is hij nog steeds eigendom van de persoon die verkocht heeft aan de eigenaars waar u nu van koopt. U kunt dan eventueel de kelder van die persoon kopen. De verkopers van het appartement kunnen niet verkopen wat ze niet zelf bezitten.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

wanton

#3 , 26 nov 2010 11:59

Ga bij het hypotheekkantoor ??? navragen van wie die specifieke kelder dan wel is. Waarschijnlijk is hij nog steeds eigendom van de persoon die verkocht heeft aan de eigenaars waar u nu van koopt. U kunt dan eventueel de kelder van die persoon kopen. De verkopers van het appartement kunnen niet verkopen wat ze niet zelf bezitten.

Ik denk dat men bij het Kantoor van Registratie meer kans op de juiste info heeft!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Andere”