Verkavelingsvoorschiften aanpassen?

hansvdc
Topic Starter

Verkavelingsvoorschiften aanpassen?

#1 , 24 nov 2010 08:41

Ik heb een woning waar heelwat verkavelingsvoorschriften op van toepassing zijn alhoewel mijn woning niet in een verkaveling gelegen is. Gaande van de hoogte van de bomen, omheining,....
De woning rechts van mij is niet aan voorschriften onderworpen de woning links van mij wel. De woningen daartegen niet.....
Deze laatste maakte vroeger van hetzelfde lot deel uit en is nadien verkaveld geworden in 2 stukken, waarvan ik dus een stuk heb. Is het de gemeente die dit beslist heeft of de provincie of allebei?

Bestaat er een mogelijkheid om dit te laten aanpassen en hoe dien ik hiervoor tewerk te gaan?
Beroep doen op een advocaat?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
FrankyDeMil
Contacteer: Website

#2 , 24 nov 2010 17:17

Beste,

De verkavelingsvoorschriften worden opgelegd in de verkavelingsvergunning die wordt verleend door het college van burgemeester en schepenen of door de bestendige deputatie (in geval van beroep).

U kan de verkavelingsvoorschriften inderdaad laten wijzigen. Deze wijziging moet worden aangevraagd bij de gemeente. De aanvraag heeft enkel betrekking op uw eigendom. U kan de voorschriften voor de kavel van uw buur dus niet laten aanpassen, tenzij deze de aanvraag samen met u doet. Indien de aanvraag niet gezamenlijk gebeurt, zal u alvorens de aanvraag in te dienen een kopie daarvan per aangetekende zending moeten versturen aan de eigenaar(s) van de andere kavel. Deze kan dan ook bezwaar indienen tegen de aanvraag.

Voor het overige wordt de aanvraag tot wijziging van de verkavelingsvoorschriften behandeld als een gewone bouwvergunningsaanvraag.

Reclame

Terug naar “Andere”