wanneer huishuur betalen ?

lilith
Topic Starter

wanneer huishuur betalen ?

#1 , 19 nov 2010 10:33

k had een vraagje...
Wanneer moet de huurder de huurprijs voor de maand betalen ?
Huur van december: betalen op 1 december of op 31 december ?
Mijn huurders willen betalen op het einde van de maand, de laatste dag. Kan dit ?
Kan ik vragen om op 1 december te betalen, bij het begin van de maand ?
Wat betekent 'maandelijkse huurprijs op voorhand betaalbaar bij de maandelijkse vervaldag' ?
Dank voor eventuele reacties !
ps, ik ben de verhuurder.

lilith

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 19 nov 2010 10:37

Daarin heeft de verhuurder het laatste woord en wordt gewoonlijk vastgelegd in het huurcontract. Bvb. Maandelijkse huur te betalen voor de x de van de maand.
Ps. Maar als u gewoon zonder al te veel problemen voor elke maand huur ontvangt mag u ook al gelukkig zijn tegenwoordig ;)

artemis

#3 , 19 nov 2010 11:07

Sommige verhuurders laten toe dat de huur betaald moet zijn tegen bv de 6de of de 10de van de maand, zodat de huurder eerst zijn loon op zijn rekening heeft vooraleer de huur te moeten betalen.
Het einde van de maand zou ik niet toelaten.

Reclame

immolaw

#4 , 19 nov 2010 11:30

Het is gebruikelijk dat je de huur betaalt voor je het genot hebt van het goed.

tianneke

#5 , 19 nov 2010 11:39

Mijn ervaring is dat huurders betalen als het hen uitkomt, in de loop van de maand.
Voor een nieuwe huurder hadden we voor de 10de in het contract gezet, toch betaald ze bijna altijd na de 10de...beste is niet druk in maken zolang er geen achterstal is.

Volgende keer zet ik de eerste van de maand in het contract, als ze dan 9 dagen later betalen hebben we het nog voor de 10de :mrgreen:

lilith
Topic Starter

#6 , 19 nov 2010 12:38

Dank voor al jullie reacties!
Zo snel !
Lilith

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#7 , 19 nov 2010 14:03

Wij betalen ook op het einde van de maand... maar wel voor de maand die komt. Dus binnen enkele dagen betalen we de huur voor december.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105
Juridisch actief: Nee

#8 , 19 nov 2010 16:00

Mijn huurders dienen zo te betalen dat het huurbedrag uiterlijk de 5de werkdag van de beginnende maand op mijn rekening staat. Is dat nog niet het geval tegen de 10de van de maand, krijgen ze al een eerste mail van mij, en tegen de 20ste een eerste aangetekend schrijven. Dat heet kort op de bal spelen.
Op de meer dan 10 jaar dat ik nu 2 appartementen verhuur heb ik nog NOOIT een huurder gehad die niet betaalde tegen het einde van de maand.

Vandebos

#9 , 19 nov 2010 19:29

Eigenlijk informeer je gewoonlijk best eens voor het opstellen van het contract wanneer de huurders hun loon, salaris betaald krijgen. Ervaring heeft me geleerd dat huur betalen een paar dagen na het ontvangen deze veel makkelijker wordt gerespecteerd dan huur betalen een paar dagen voor men wordt betaald...

Terug naar “Huren”