klacht tegen een autohandelaar en de techn. keuring ?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: klacht tegen een autohandelaar en de techn. keuring ?

#46 , 13 sep 2010 15:06

Zo snel mogelijk naar de controle met die wagen maar dat is niet UW TAAK ---- DE VERKOPER moet dat doen en MOET een CARPASS en een GROENE KAART hebben.
Tevens moet het inschrijvingsboekje dat hij het voertuig zit GEPERFOREERD zijn.
PS hoe kan je al met de wagen rijden - niet verzekerd- geen nummerplaat(inschrijving)???

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bijtje

#47 , 14 sep 2010 14:36

Zo snel mogelijk naar de controle met die wagen maar dat is niet UW TAAK ---- DE VERKOPER moet dat doen en MOET een CARPASS en een GROENE KAART hebben.
Tevens moet het inschrijvingsboekje dat hij het voertuig zit GEPERFOREERD zijn.
PS hoe kan je al met de wagen rijden - niet verzekerd- geen nummerplaat(inschrijving)???
Vraagje, het is niet de taak van diegene die de wagen gekocht heeft zegt u, dat is normaalgezien zo. Maar als de wagen al verkocht is en de verkoper is van de aardbol verdwenen of weigert alsnog een keuring te laten uitvoeren, dan moet de koper dit toch wel doen ? Niet iedereen weet dat een auto gekeurd moet zijn voor verkoop en ik heb het zelf meegemaakt dat ik het niet wist en opeens een auto aan mijn been had die wel gekeurd was, maar niet gekeurd voor verkoop. En waarvoor dient een Z-plaat eigenlijk ?

es124
Topic Starter

#48 , 17 nov 2010 13:11

Morgen komt de zaak uiteindelijk voor .
Ik hou jullie op de hoogte .

Reclame

es124
Topic Starter

#49 , 19 nov 2010 18:19

Uitspraak 16/12/2010

Ik vraag me af of wij daar mogen bij zijn , of is dit iets dat niet in de rechtszaal uitgesproken wordt ?

Franciscus

#50 , 19 nov 2010 18:23

z-plaat is handelaarsplaat en kan enkel door handelaar gebruikt worden
zz id een proefrittenplaat ... woord zeg het zelf men mag enkel voor niet handelsactiviteiten gebruikt worden dus geen broodjes mee gaan halen bij wijze van spreken.

es124
Topic Starter

#51 , 16 dec 2010 21:02

Franciscus,

Uitspraak vandaag : tegenpartij moet de wagen terugnemen alsook de totale som, bijkomende kosten, intrest enz. terug betalen. .......... eindelijk gerechtigheid !!!

Ik vraag me wel af indien de tegenpartij daar in tegen in beroep zou gaan, hoe lang het dan weer gaat duren en wat de gevolgen zijn ?

float
Juridisch actief: Ja

#52 , 16 dec 2010 21:37

Uitvoerbaar bij voorraad?

es124
Topic Starter

#53 , 16 dec 2010 21:43

Weet ik nog niet, ik heb vandaag zelf gebeld naar de griffier, brief is vandaag verzonden naar de adv.

Uitvoerbaar bij voorraad, wat betekend dit precies ?

Vandebos

#54 , 16 dec 2010 23:09

Dat je het vonnis kan laten uitvoeren zelfs als de tegenpartij in beroep gaat.

es124
Topic Starter

#55 , 17 dec 2010 09:25

Er staat niet uitvoerbaar bij voorraad, dus als de tegenpartij in hoger beroep gaat moet dan alles weer over gedaan worden incl. expertise enz. ?
En wordt dan weer alles verlegd naar een veeeeeeeeeeel ( maanden ) latere datum ?

Dus achter 16 maanden wachten en een pos. uitslag staan we nog nergens .

Als ik het goed begrijp is het de tegenpartij die dan een zaak tegen ons aanspant, mag ik dan intussen klacht neerleggen tegen de handelaar ( man ) ?
Of mag dit weeral niet, omdat dat de zaak zou vertragen of stopzetten ?

Franciscus

#56 , 17 dec 2010 12:14

Tegen elk vonnis heeft men de mogelijkheid niet akkoord te gaan dan gaat men in beroep.
Het beste is het vonnis laten betekenen dan kan er van dan af zeker verwijlintrest gevraagd worden.
Mag het voertuig nog verkocht worden daarna?? of heeft het nu al een rode kaart?
In uw geval is dacht ik de vrouw de eigenaar dus nog eventjes wachten tot het vonnis in kracht en gezag van gewijsde is gegaan en dat wil zeggen dat de termijn om in beroep te gaan definitief en onherroepelijk voorbij is.
Bij voorraad is al uitgelegd hierboven.
Niet vergeten die andere diensten in kennis te stellen ...

es124
Topic Starter

#57 , 12 jan 2011 15:29

Zoals verwacht gaat de tegenpartij in hoger beroep .
En blijkbaar gaat het dit maal nog langer duren.

Kan ik nu intussen klacht neerleggen tegen over de handelaar ?

Mijn adv. zegt dat de intresten sowieso lopen , zelfs als het vonnis niet betekent wordt , klopt dit ?

Terug naar “Gebrekkige Producten”