... en ik kwam hier niet om te klagen maar voor te weten hoe ik mijn ex aan zijn verstand krijg dat dit verkeerd is voor hun
Je bent met twee ouders, elk met een eigen visie of handelswijze m.b.t. de opvoeding. Het nadeel van scheiden is dat als je niet overeen komt de impact van je eigen visie of hoe de andere ouder moet handelen veel kleiner wordt. Uiteraard werkt dat in beide richtingen. Een uitzondering lijkt mij als er "een groot gevaar" aanwezig is. Op dat moment is het eigenlijk aan de procureur des Konings (pdk) om maatregelen te nemen, vb. om een zaak van Problematische Opvoedings Situatie (POS) voor de jeugdrechter te brengen. De geeigende weg om de pdk in te lichten is de zaak gaan aangeven bij de politie.
Eigenlijk zou je er kunnen van uitgaan als beide ouders nog samen zijn er ook diende ingegrepen te worden, vb. om het kind of kinderen te plaatsen of voldoende toezicht op de ouders te organiseren.
Kortom: het is moeilijk om bepaalde zaken daadwerkelijk op te dringen als de andere ouder daar geen oren naar wil hebben.
De beste slaagkansen zal men allicht bereiken wanneer er een goede sfeer tussen de ouders tot stand bewerkstelligd is.
en ja hoe goedkoop het ook mag klinken >>> it takes two to tango
RR