Hof van Beroep

elkedage
Topic Starter

Hof van Beroep

#1 , 11 nov 2010 16:08

Kan iemand mij zeggen door hoeveel rechters uw zaak behandeld wordt voor het Hof van Beroep in Antwerpen? Mijn vorige rechtzaak voor eerste aanleg in Turnhout viel nogal zwaar uit en werd behandeld door 1 rechter.
Groetjes elkedag

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 nov 2010 16:29

In beroep standaard 3 raadsheren maar ik denk dat er veel uitzonderingen zijn.
Indien partijen het eisen steeds met drie behalve die zaken waar de wet nu al heeft gezegd een zetelende raadsheer.

elkedage
Topic Starter

#3 , 12 nov 2010 17:39

Franciscus,

Weet je misschien ook of het met 3 raadsheren is bij een toekenning van onderhoudsgeld na scheiding?

Vriendelijke groeten,

Elkedage

Reclame

Yvius

#4 , 17 nov 2010 10:44

Elkedage,

In principe wordt een zaak voor het Hof van Beroep behandeld door 1 raadsheer.

Indien u of uw advocaat echter een uitdrukkelijke optie heeft gedaan (in het verzoekschrift tot hoger beroep) voor een kamer met drie raadsheren, wordt de zaak behandeld door drie raadsheren.

In Antwerpen is het zo dat elke 1ste 2de 3de enz... kamer een kamer is met drie raadsheren en de 1ste bis, tweede bis enz... een kamer is met een alleenzetelende raadsheer.

Normaal weet uw adviocaat perfect op voorhand hoeveel raadsheren er zullen zetelen.

Als het snel moet gaan kiest de advocaat meestal voor een kamer met 1 raasheer, zoniet eentje met drie...

Vriendelijke groeten,

Yvius

Terug naar “Echtscheiding”