Te lage prijs voor product op webshop

godfather
Topic Starter

Te lage prijs voor product op webshop

#1 , 14 nov 2010 15:56

Bij een Belgische webshop staat een DJ-set te koop voor 36 eurocent (de normale waarde is 200 euro). Ik heb gemaild om ze duidelijk te maken dat er een foute prijs is en het antwoord was dat ze de exacte prijs nog niet weten, dat die pas in december wordt bekendgemaakt.
Als ik dit product nu toch koop, hebben ze dan een leveringsplicht? Het is natuurlijk niet hun bedoeling om het aan die prijs te verkopen, MAAR van een fout is ook niet echt sprake want ik heb hen er al op gewezen.

http://www.evsound.be/nl/product/softwa ... xtrack_pro" onclick="window.open(this.href);return false;

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 nov 2010 16:20

Hun verzendingskosten zijn gratis boven de 99 €. Vermits hun minder kost, kunnen ze u nog altijd 199 € aanrekenen

godfather
Topic Starter

#3 , 14 nov 2010 16:33

Hun verzendingskosten zijn gratis boven de 99 €. Vermits hun minder kost, kunnen ze u nog altijd 199 € aanrekenen
Ik heb reeds een besteling geplaatst. De verzendingskosten zijn 17 euro, wat dus 17.36 euro maakt in totaal.

Ik heb zelf al wat uitgezocht en de verkoper is niet verplicht te verkopen als het om een fout gaat.

Maar ik heb de verkoper hier zelf al gewezen op de lage prijs en hij past het toch niet aan.

Reclame

Malco

#4 , 14 nov 2010 18:43

Voor die prijs wil ik er ook wel een tiental :)

Drone

#5 , 14 nov 2010 20:49

als ze de prijs nog niet weten ( wat altijd kan ) dan zou men beter op de site zetten dat men de set kan "pre-orderen" aan de prijs van €199 maar dat de juiste prijs van het produkt bij hun momenteel nog niet is gekend.

in het geval van de topic starter zou hij in "theorie" de set aan €0.36 kunnen krijgen, de "uitbater" werd op de hoogte gesteld en veranderd de prijs niet of vermeld zelfs nog niet dat het goed nog niet leverbaar is.

siesken

#6 , 15 nov 2010 14:42

het is wel de recupel prijs die je zien staan hebt 0,36 euro cent

Lanox
Juridisch actief: Nee

#7 , 15 nov 2010 14:47

Ondertussen hebben ze er een prijs opgeplakt die drie maal Uw "normale waarde" is. Heeft U, door te bestellen zonder de prijs te kennen, geen blanco cheque getekend?

Gebruiker34

#8 , 15 nov 2010 15:26

In elk geval kan hij op zijn bestelling terugkomen door gebruik te maken van zijn herroepingsrecht van 14 dagen.

Drone

#9 , 16 nov 2010 10:48

ik denk eerder dat ze de normale prijs nog altijd niet weten en dat ze mogelijks hier op deze topic gestoten zijn :p

ik betwijfel dan ook sterk dat €600 de werkelijke prijs is of gaat zijn voor hetgeen het maar is, ik heb al andere sets gezien ( toen dat mijn broer dj was ) die meer "functies" hebben.

als hij overdreven veel vraagt kan men spreken van "woekerprijzen" en dient de economische inspectie ingelicht te worden.

op de moment van zijn bestelling stond er op de site:

prijs: €0.36
recupel: €0.36
= €0.72

zoals ik al eerder zei, het kan goed zijn dat op de moment dat de set op de website komt de "defenitieve" prijs nog niet geweten is ( wat altijd kan ), maar dan moet hij dit duidelijk vermelden op de site, welke nu niet is gebeurd, er stond letterlijk dat de set te verkrijgen was aan €0.36 ( + recupel ).

dat €0.36 geen realistische prijs is besef ik ook en dat hij dit wettelijk ook niet aan deze prijs moet verkopen ook, maar de handelaar gaat ook niet volledig vrijuit door niet te vermelden dat de set nog niet verkrijgbaar is en er toch al een "prijs" op te plakken.

Terug naar “Consumenten Koop”