Stomme vraag misschien, maar waar vind je die procureur des konings , moeet je die in persoon benaderen, per brief, ... ?
Tja,die procureurs des konings he?
Jaren geleden(denk zo'n 16 jaar) hebben ze me eens geflitst aan 102 km/h waar ik slechts 50 mocht.(Met een personenwagen) Ok,zware fout van mij.
Uitspraak rechtbank ; 100.000 Bfr boete en 3 maand rijverbod.(Het was niet mijn eerste keer,geef ik toe.)
Nu is het zo dat ik internationaal chauffeur was en m'n rijbewijs dus nodig had om te kunnen werken. Ze hebben me al mijn categorien afgenomen,van A tot D.
Op aanraden van de wijkagent heb ik dan een genade verzoek ingediend bij zo'n procureur met als uitleg; hoe kan ik die 100.000 bfr boete betalen als ik niet meer kan werken?(Enkel om mijn CE te behouden)
Moet je ook nog weten dat ik een zwaar werkongeval had waardoor ik minstens 6 maand niet meer zou kunnen rijden. Ik naar de politierechtbank om mij rijbewijs te gaan afgeven aangezien ik het dan toch niet nodig had.Toen ze zagen dat er een procedure liep van een genade verzoek,mocht ik zelfs mijn rijbewijs niet inleveren. Hun uitleg was dan: indien het genade verzoek goedgekeurd zou worden,dan hebben wij ten onrechte je rijbewijs afgenomen.
Zo'n 5 maand nadat ik het verzoek had ingediend kreeg ik te horen dat het geweigerd was en net op dit moment was ik juist begonnen met werken.
Dus terug 3 maand thuis en werk kwijt.