Bovendien werden hier andere constructieve voorstellen aangebracht en lijkt het mij npg steeds mogelijk om een duivenhok of -til catproof te maken.
Maw, het "slachtoffer" in de zaak moet maar zorgen dat het niet meer kan gebeuren en de "dader" hoeft weeral geen verantwoording af te leggen. Dit is hoe veel mensen de laatste tijd de werking van justitie aanvoelen en hun geloof in ons rechtssysteem verliezen.
Lanox, dat heb ik nooit beweerd. In mijn allereerste reactie stond:
De familiale verzekering dekt schade die iemand zijn kat bij anderen aanricht, maar dan moet u wel een bewijs hebben.
De verzekering zou kunnen oordelen dat de verantwoordelijkheid gedeeld is. Een kat kan nog steeds niet vliegen.
Er is mij één schadegeval met een loslopende kat bekend en waarbij de verzekering de (niet geringe) schade vergoed heeft, hoewel de gedupeerde voor een stuk mede-verantwoordelijk was.
Die piste blijft hier dus open voor de vraagsteller.
ik ben van oordeel dat als je huisdieren wil, dat je er zelf voor zorgt EN voor verantwoordelijk bent!
Daar ben ik het volledig mee eens maar wel onder de geldende wetgeving en door beide partijen.
Ben is benieuwd of je nog zo katvriendelijk zult reageren als diezelfde kat elke dag in de zandbak van je kinderen zou komen "spelen" en er zijn behoeften achterlaat...
Daar bestaan zeilen voor, zoals mijn buurman er een gebruikt die kinderen, zandbak en zelf katten heeft.
Er zijn veel oplossingen mogelijk als je ze maar wil zien.