Hallo !
Ik ben zeer geïnteresseerd in recht en discussieer hier ook zeer graag over vage dingen .
Ik peins graag over wetteksten en procedures die al of niet voor interpretatie vatbaar zijn .
Vaak geef ik hier dan een voorbeeld bij van situaties .
Vergeef het mij als ik de wettekst toch niet zo zuiver heb beoordeeld .
Zo was ik mij toch even aan het bezinnen over het volgende .
Stel .
Je werkt voor iemand en na verloop van tijd komt de baas af met een overeenkomstje waaraan je je moet houden .
Hij heeft dit in dubbel gemaakt .
Er staat bvb een zin in flexibel zijn .
Nu is hier geen juiste omkadering rond vermeld met wat hij bedoeld rond flexibel zijn .
Hij vermeld dat indien je niet akkoord zou zijn hij niets meer met je kan doen in de toekomst.
Eigenlijk ben je het niet eens met één van zijn verwachtingen ( namelijk flexibel zijn ).
De persoon ondertekent toch deze overéénkomst , maar ipv zijn echte handteking te zetten , zet hij er een willekeurige krabbel op ( paraferen ) verkorte handtekening .
Dit doet hij ook ophet dubbel.
Indien zijn werkgever niet opmerkt dat dit niet zijn officiële handtekening is , is dit stuk dan geldig indien de werkgever achteraf de man zijn ontslag krijgt van de werkgever wegens niet naleven van deze ?
Valt dit eigenlijk onder valsheid in geschriften ?
Wat als de man beweerd nooit deze overéénkomst te hebben ondertekent en dat die paraaf zijn handtekening niet is .
Is dit niet voor discussie vatbaar ?
Ik stel het mj de vraag .