Mij werd ook ooit verteld - maar dit zou ondertussen kunnen aangepast zijn - dat ik mijn domicilie in Belgie moest behouden, maar dat ik telkens voor een periode van max. drie maanden naar het buitenland mocht. uiteraard beschikbaar voor oproeping voor controle.
De wetgeving wijzigt wel regelmatig maar wat altijd moest :
1. de verblijfplaats moest inderdaad altijd bekend zijn, voor een eventuele oproep.
2. afhankelijk van het land kan het verschillen of je verblijf moet melden "europa" of effectief een toelating vragen.
De adviserend geneesheer houdt ook rekening met de oproepingsdatum van de Geneeskundige Raad voor Invaliditeit. Die datum is wel aan het ziekenfonds bekend, maar slechts een paar weken voordien aan de zieke.
Hoe dan ook de adviserend geneesheer
kan altijd botweg een toelating weigeren indien het een land betreft dat niet tot "europa" behoort.
Bij niet "europese" landen kan hij de aanvraag a. weigeren b. toestaan voor onbepaalde duur c. de toelating in
TIJD berperken ( en dat kan ook gebaseerd zijn op de ( geheime ) erkenningsdatum van de Geneeskundige Raad voor Invaliditeit. Zeker als het landen betreft waar geen geneeskundige controle kan gebeuren.