collocatie in de vorm van nazorg

andy147
Topic Starter

collocatie in de vorm van nazorg

#1 , 07 nov 2010 17:30

Hallo, Dit is mijn eerste bericht hier. Ik zit met een vraag die luidt als volgt:
In januari werd ik gecolloceerd voor 40 dagen wat verlengd werd met 6 maanden.
Door de collocatie verloor ik mijn werk.
Vanaf maart mocht ik in het dagcentrum verblijven en dus thuis slapen, en naar werk zoeken.
Vanaf april had ik een nieuwe job en werd mijn collocatie veranderd naar een soort van nazorg.
Nu is mijn vraag hoe lang ze me kunnen blijven vasthouden ???
Sedert april is het nu opnieuw de tweede keer dat ik opgesloten wordt door zeg maar herval (!?)
Ik mag mijn job wel verder zetten maar de rest van de tijd zit ik dus opgesloten.
Hoe lang kan men dit doen ? De psychiater weet het niet of wil het mij niet zeggen en mijn advocate weet het ook niet ?

Bedankt, Andy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 nov 2010 19:09

Collocatie is een maatregel wet op de geestelijke gezondheidszorg.
Als het dat is zal uw psychiater regelmatig verslag uitbrengen bij de vrederechter.
Uzelf kan ook vragen om vrijgelaten te worden ...
De juiste procedure kan uw advocaat zeker geven
OF de rechter daar op ingaat hangt af van uw graad van 'genezing'
Beter de graad van het gevaar dat u voor uzelf of de maatschappij (nog) zou hebben.
Dus het niet weten zal niet zozeer over de procedure gaan maar over uw toestand.
Reden van collocatie ..... psychotisch - schizofreen

andy147
Topic Starter

#3 , 08 nov 2010 22:27

Hey,

Ik weet ondertussen dat ik nog tot 28/11/10 gecolloceerd ben maar heb ook vernoemen dat dit hoogst waarschijnlijk opnieuw zal verlengd worden :-(

Reclame

j.demoor

#4 , 09 nov 2010 10:02

“Art.13.Indien de toestand van de zieke zijn verder verblijf in de instelling na het verstrijken van de observatieperiode vereist, zendt de directeur van de instelling, ten minste vijftien dagen vóór het verstrijken van de termijn bepaald voor de opneming ter observatie, aan de rechter een omstandig verslag van de geneesheer-diensthoofd dat de noodzaak van verder verblijf bevestigt...Hij(=de rechter) stelt de duur vast van het verder verblijf, die twee jaar niet te boven mag gaan...Art.14 Na afloop van het verder verblijf ontslaat de directeur van de instelling de zieke, behalve indien, met toepassing van artikel 13, is gevonnist dat hij voor een nieuwe periode van ten hoogste twee jaar in de instelling zal worden gehouden.”(26 JUNI 1990. - Wet betreffende de bescherming van de persoon van de geesteszieke).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

andy147
Topic Starter

#5 , 10 nov 2010 09:05

Ik kan echt niet veel meer verdragen en zeker omdat dit allemaal compleet onterecht gebeurt. Het gaat er hem allemaal om omdat ik zeker ben dat ik besmet ben geraakt met een ziekte die ik ook heb doorgegeven aan mijn vrouw. Om dit te verdoezelen colloceren ze mij, om mij het zwijgen op te leggen.Zoveel onrecht en onmacht heb ik nog nooit gevoeld.Ik wist niet eens dat dat kon bestaan, zoveel onzin. Ik begin er stilaan van overtuigd te geraken dat ik een soort van proefproject ben, om te zien hoe ver ze kunnen gaan bij iemand, wel, bij mij zitten ze ver op het einde van de weg, dit loopt dood. Ik kan er niet meer tegen, ze moeten nu de waarheid zeggen.

Franciscus

#6 , 12 nov 2010 11:08

Dat lijkt me heel raar.
U hebt blijkbaar nog wel toegang tot internet??
Dat lijkt me nog veel vreemder

En wat zegt de rechter die uiteindleijk uw bevel afleverd en uw advocaat.

andy147
Topic Starter

#7 , 12 nov 2010 14:26

Waarom is het zo raar dat ik toegang heb tot internet ? Ik mag vanuit het centrum gaan werken en heb een pc op het werk tot mijn beschikking, dus zo moeilijk is dat niet om te begrijpen.
De rechter geeft mij gewoon weer eens zes maanden collocatie bij en de advocaat is een pro deo, dus daar heb ik ook niks aan.
Ik wil gewoon dat ze de waarheid zeggen, mijn leven heeft nu al lang genoeg stil gestaan. Heb ik dan niet het recht om te weten met welke ziekte ik besmet werd of heb ik alleen het recht om telkens onterecht opgesloten te worden ?

Franciscus

#8 , 12 nov 2010 16:09

""" Het gaat er hem allemaal om omdat ik zeker ben dat ik besmet ben geraakt met een ziekte die ik ook heb doorgegeven aan mijn vrouw. Om dit te verdoezelen colloceren ze mij, om mij het zwijgen op te leggen."""

Met dat als gegeven en u kan gewoon buiten en contact opnemen met wie u wil .... lijkt me HEEL raar. Een gedwongen opname is voor zover mijn ervaring nogal 'gesloten'.
U kan dus perfect een arts raadlegen en deze de toelating geven het medisch dossier op te vragen en dan het medisch dossier bij die arts op te vragen en dan ermee naar de pers gaan.

U kan ook aangifte doen wegens onwettige vrijheidberoving bij de politie - ga daar naartoe MET uw advocaat.
Laatst gewijzigd door Franciscus op 19 nov 2010 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.

andy147
Topic Starter

#9 , 19 nov 2010 16:23

Vandaag opnieuw de vrederechter gezien die me verlenging gaat geven want ik ben niet ziek zegt hij, ik moet geloven dat er geen ziekte aanwezig is terwijl dit wel zo is.
Hoe lang ik bij krijg weet ik niet, dat hoor ik volgende week pas !

Franciscus

#10 , 19 nov 2010 18:47

Een (vrede)rechter baseert zijn oordeel op basis van de deskundigenverslagen.
Uw advocaat is daar om U te verdedigen ... als er niets is waardoor de wet geestelijke gezondheid kan toegepast worden dan MOET men u laten gaan.
Wetgeving spreekt van gevaar voor zichzelf of voor derden.
Wie heeft u bij aanvang laten colloceren ... procedure via politie.
Is/was openbaar ministerie ( procureur) aanwezig ter zitting??
Laatst gewijzigd door Franciscus op 27 nov 2010 09:31, 2 keer totaal gewijzigd.

andy147
Topic Starter

#11 , 20 nov 2010 07:52

Bij aanvang heeft mijn moeder,vrouw en huisarts me laten colloceren via de politie. Dan heeft de procureur beslist me te laten opnemen.
Men heeft dan de rechter erbij gehaald die eerst zegt van 40 dagen, nadien 3 maand , dan 6 maand en nu ? <Waarschijnlijk nog eens 6 nmaand.
Toch blijf ik er zeker van dat ik een besmettelijke ziekte heb en ook mijn vrouw besmet heb, dat willen ze kost wat kost blijven verbergen !

andy147
Topic Starter

#12 , 22 nov 2010 20:22

Het resultaat is inderdaad er nog eens 6 maand bij. Ik vrees dat zelfmoord de enige oplossing is om hier ooit uit te geraken, alleen vindt ik geen pijnloze manier. Pillen nemen voor je gaat slapen, ja, maar welke en hoeveel zijn er van nodig ?

roharro
Juridisch actief: Ja

#13 , 22 nov 2010 20:32

Misschien sterf je wel vanzelf door de besmetting waarover u het steeds hebt.......kwestie van er in te geloven nietwaar?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

andy147
Topic Starter

#14 , 23 nov 2010 20:14

Wanneer ik de dokter vraag : waarom vertel je mij de waarheid niet en deze antwoord daarop : "omdat je geen domme dingen zou doen" en wanneer ik aan een professor vraag wat er scheelt en deze zegt :"de eerste vijf jaar hoef je je geen zorgen te maken" en zo zijn er nog tal van voorbeelden , dan heb ik geen psychose maar weet ik dat men mij de waarheid verzwijgt. Zo simpel is dat.

Gebruiker21

#15 , 24 nov 2010 13:39

Je bent ervan overtuigd dat je een ziekte hebt. Mag ik vragen waarom je die overtuiging toegedaan bent? En waarom ben je er ook van overtuigd dat die ziekte (die je niet kent) besmettelijk is en je je vrouw besmet hebt? En wat zou volgens jou de reden zijn dat dit moet "toegedekt" worden?

In welke situatie bevind je vrouw zich? Als je haar besmet hebt, dan moet zij zich toch ook ziek voelen?

Is het mogelijk dat je net gecolloceerd wordt omdat je aan waanvoorstellingen lijdt?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”