twee enkele glazen ipv dubbel glas

delciost
Topic Starter

twee enkele glazen ipv dubbel glas

#1 , 05 nov 2010 19:12

Ik had een vraagje ivm dubbele beglazing.

Ik zou een nieuw appartement gaan huren, waarvan alle ruiten vervangen worden door dubbel glas. Nu blijkt dat de eigenaar in de leefruimte de goedkope oplossing had gebruikt van tegen het enkel glas, gewoon nog een enkel glas te plakken.In in zo'n ruit zit nu damp tussen de 2 glazen en deze wordt vervangen. De overige niet.

Nu is mijn vraag is dit wel reglementair? Ik heb reeds een voorschot op de borg betaald bij een agence. Zij zeggen dat als ik besluit het appartement niet te nemen, de eigenaar het recht heeft de 250 € voorschot in te houden.

Ik zou dus graag weten of de truc van 2 enkele glazen reglementair is.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 05 nov 2010 19:29

Of het reglementair is hangt af van het jaar waarin de woning werd gebouwd. Ingeval van oudere woningen is dikwijls (echt) dubbel glas niet verplicht.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

immolaw

#3 , 05 nov 2010 19:40

Voor het EPC komt dit niet in aanmerking als dubbele beglazing, vermoed ik. Het is wel een werkwijze die door handige klussers toegepast wordt in oudere huizen, als goedkope oplossing die ook wel werkt. Je gaat eigenlijk met een gewone luchtlaag de koude van de warmte isoleren. Het resultaat is natuurlijk niet hetzelfde als wat je met echte dubbele beglazing zou krijgen. Dubbele beglazing is hetzij luchtledig, hetzij met een niet-warmtegeleidend en kleurloos gas gevuld.

Reclame

Terug naar “Huren”