Wat kan ik hiertegen doen..

ingridds
Topic Starter

Wat kan ik hiertegen doen..

#1 , 05 nov 2010 13:16

Geachte,

HELP, ik ben hier zojuist afgeslacht op vredegerecht.

Heb op 1 nov 2006 huurovereenkomst afgesloten voor woning te Welle (600 euro(2006) 639(vanaf 2007) ZONDER PLAATSBESCHRIJVING!!
Op 31 maart 2010 aangetekend schrijven van verhuurder om woning te verlaten daar hij deze zelf gaat betreden, op 6 april 2010 aangetekend schrijven dat we er toch mogen blijven wonen.
Ondertussen op 1 augustus 2010 wij onze opzeg gedaan, met voorstel voor bezichtigingsdagen voor nieuwe huurders..
Eigenaar zelf zegt dat hij renovatiewerken gaat uitvoeren , dus niet direct gaat verder verhuren.
Dag van sleuteloverdracht wil eigenaar papier van huurwaarborg niet tekenen.
Heel het huis zou geverfd moeten worden in eierschaal kleur( heb dit geweigerd daar er sinds 4 jaar vochtproblemen zijn van 1 meter hoog!!!)echter NOOIT op mijn aangetekend schrijven antwoord gehad.
Tuin: buxussen snoeien op 20cm, bomen op 1meter60, 60 dik(na 4 jaar zijn die wel een beetje gegroeid ja!!)
badkamervloer(linonium of zoiets) moet vervangen worden(diegene die er lag was niet voorzien voor vochtige plaatsen,waardoor vloer iets omhoog is gekomen)
septische put leeggemaakt (weet pas sinds die dag dat die aanwezig is)
Een inox microgolf plaatsen in plaats van een witte

Nu vandaag de grote dag..naar het vredegerecht(had zelf via advocaat gevraagd, alsook via immokantoor waar ik stond, maar mevrouw, je staat in u recht, zeker ZONDER plaatsbeschrijving)
Eigenaar komt daar dus met advocaat naartoe, mijn vader die mij begeleide wordt door vrederechter buiten gezet
Advocaat doet zijn woord, zou nu vooral gaan om de oven die vuil is(niets van gezegd op sleuteloverdracht!!)en een plek op de mat van de trap
Mega grote ingezoemde foto hiervan wordt aan vrederechter gegeven
Ik mag mijn woordje zeggen(mits onderbrekingen van advocaat, mijn foto's worden eens van ver overlopen, het spijtige van het verloren gaan van plaatsbeschrijving(die er NOOIT is geweest) wordt even vernoemd alsof het NORMAAL is
Vrederechter beslist met grote foto van oven in haar hand dat huurwaarborg naar eigenaar gaat, en als ik daar nog iets wil op zeggen wordt ik direct de mond gesnoerd.
Bij het apart gaan in bureau met advocaat eigenaar en ik begint eerstgenoemde mij te kleineren van dom,onhandelbaar..
Je mag best weten dat advocaat met choeshoe aangesproken werd ,zelfs in mijn bijzijn.
Met andere woorden, ondanks mijn bewijzen (massa's foto's,aangetekend schrijven naar eigenaar),ondanks geen plaatsbeschrijf ben ik gewoon ZONDER enig begrip van vrederechter in de grond geboord, 1800 euro armer,maar vooral..waarom moet ik eerlijk zijn, terwijl de rechter da zelf niet is
EEN pot NAT onder elkaar

De kortste weg naar armoede is eerlijkheid

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 05 nov 2010 13:18

Een concrete vraag zou misschien nuttiger zijn dan uw frustratie tig keer spammen.

ingridds
Topic Starter

#3 , 05 nov 2010 13:21

Ikstel de vraag , en schets direct de situatie, anders wordt dat de volgende vraag niet??
btw wat bedoel je met tig???

Reclame

Lightning

#4 , 05 nov 2010 13:24

tig = vaak gebruikt om grote hoeveelheden aan te duiden.

En wat is dan uw concrete vraag?

ingridds
Topic Starter

#5 , 05 nov 2010 13:30

Staat er nogthans in het groot gedrukt hoor...WAT KAN IK HIERTEGEN DOEN..BEGINNEN..

Veebee

#6 , 05 nov 2010 13:41

in de eerste plaats stoppen met spammen
en als je zeker bent van je zaak advocaat onder de arm nemen want zonder geef ik je op voorhand al weinig kans en naar de beroepsrechter stappen
rekening houdend met weer nieuwe gerechtskosten en de kans dat je alsnog verliest en de gerechtskosten van de tegenpartij ook nog zal mogen ophoesten

ingridds
Topic Starter

#7 , 05 nov 2010 13:45

sorry Veebee, is de eerste keer voor mij, wist gewoon niet bij welk forum ik dit het best neerschreef, heeft totaal niets met spammen te maken.

Veebee

#8 , 05 nov 2010 13:47

ok no offence, maar het is makkelijker en overzichtelijker om alles bij elkaar in 1 topic te houden, anders ga je overal reacties sprokkelen en worden zelfde antwoorden meerdere keren gegeven

ingridds
Topic Starter

#9 , 05 nov 2010 14:03

Thanks,Weet mms langs een kant wel dat ik er niets ga meer aan kunnen doen, kon alleen maar hopen op iets positiefs

Drone

#10 , 05 nov 2010 15:28

u kan altijd in beroep gaan tegen de "uitspraak" van de vrederechter.

of hier "vriendjespolitiek" mee gemoeid is ( in mijn mening wel ) is natuurlijk "moeilijk" te oordelen afgaande op u tekst, maar het feit dat er GEEN plaatsbeschrijving is gebeurd bij intrede had een vredrechter moeten weten, dat de eigenaar geen enkele poot had om op te staan als hij claimt dat er ergens "schade" door u zou werden veroorzaakt.

”Art.870.Iedere partij moet het bewijs leveren van de feiten die zij aanvoert.”(Gerechtelijk Wetboek).

maw, geen plaatsbeschrijving, geen bewijs.

mava105
Juridisch actief: Nee

#11 , 05 nov 2010 16:00

Maar waar staat men als uittredende huurder, als eigenaar/verhuurder de plaatsbeschrijving kwijt is, zoals hier blijkbaar is gezegd? In 2006 moest deze nog niet geregistreed worden meen ik.

ingridds
Topic Starter

#12 , 05 nov 2010 16:17

Eigenaar zegt dat plaatsbeschrijving verloren is gegaan..naar mijn weten moet men dit met de 3 partijen dan tekenen(eigenaar,huurder en immokantoor), en dit is nooit gebeurd.

Ikzelf denk totaal anders over geen plaatsbeschrijf, geen bewijs...geen advocaat(lees geen vriendjespolitiek)..geen poot om op te staan

artemis

#13 , 05 nov 2010 16:33

Maar waar staat men als uittredende huurder, als eigenaar/verhuurder de plaatsbeschrijving kwijt is, zoals hier blijkbaar is gezegd? In 2006 moest deze nog niet geregistreed worden meen ik.
Een verhuurder moet maar zorgen dat die plaatsbeschrijving niet kwijt raakt, dat hoort bij de job.
Als 'kwijt zijn' een argument is dan kan je alles gaan beweren. Wat met bestaande schade? Geen mens kent na 4 jaar nog elke oude kras of vlek uit zijn hoofd.

Kwijt of er nooit geweest komt volgens mij dan op hetzelfde neer: er is er geen.

Terug naar “Andere”