#13 , 15 nov 2010 23:44
Ik heb ooit zelf, een voorstel gedaan om naar de rechter te stappen. De zaak: Een sociale huurwoning, De problemen; Wandketel die zorgde voor de verwaming, sloeg geregeld uit. in de keuken regen de het binnen dit terhoogte van ellekriche huishoudapparaten. er waren op verschillende plaatsen waterschadeenz... Als wij weten dat water en eklektriciteit niet samen gaan, weten wij vast te stellen dat deze situatie niet kan blijven bestaan, hieraan moet iets worden gedaan.(Dit wilde ik wel, maar als brave huurder ging ik toestemming vragen aan de verhuurder) Sociaalverhuurkantoor!.Wij mochten dit niet zelf doen ! ze zouden iemand van de technische dient sturen, die is geweest. Een likje bitumen op een dak waar dringend nieuwe bekleding opp moet. En nog niet zo een groot dak, 3 op 3 en aar een dakraam in van 2 op 2. deze problemen bleven 2 jaar duren, toen heb ik stede bouw laten komen en plots werd dit huis onbewoonbaar? Toen naar de vrederechter getrokken, deze rechter had totaal geen gehoor over onze stellng, en gaf de tegenpartij gelijk. en wij hadden zwart op wit, bewijs dat deze woning conform de wet, een gevaar vormde voor de veiligheid en gezondheid van de bewoners.Wij hadden 8 maanden huur gestort op een geblokeerde rekening. En het was ons niet de bedoeling om ons te verijken met huurgelden. Het was ons de bedeoling om herstellingen te laten uitvoeren onder rechtelijnke dwangmaatregel. de rechter vroeg ons of wij bereid zijn om het geld door te storten aan deze maatschapij, ik antwoorde als de reparatie voltooid, hierop beval hij ons het pand binnnen redelijke termijn te verlaten. Blijkbaar werd de woning oficieel onbewoonbaar verklaard de dag na het proces. toch raar dat het pand na onze verhuis meteen weer verhuurd was en dit zonder herstellingen. Wat je wel moet weten, een sociaalverhuurkantoor, huurd woningen van een eigenaar om ze vervolgens op te knappen en alleen dan mag een woning terug verhuurd worden.
Wat ik hier meede wil aantonen, is dat mannen die aan de top staan, elkaar verdedigen, rechters advocaten, politiekers , het is een spijtige zaak, maar enkel tegen een burger kan je eenzaak winnen, Wetten worden gemaakt door politiekers en advocaten en rechters, wie ze maakt kent de achterpoortjes, maar het aller ergste is de vrijheid die een rechter beschikt om een oordeel tot een uitspraak te komen.