#4 , 01 mei 2010 14:35
De verzekering BA dekt de schade aan derden. Gelukkig maar.
De eigen schade is voor de eigenaar van de auto.
"Scheiden doet lijden" is met dezel heel duidelijk geïllustreerd en men vergeet dikwijls dat het huwelijk is ontstaan om de kosten te delen. Nu denkt men rijk genoeg te zijn om alle kosten te ontdubbelen i.p.v. woon- en opvoedingskosten samen te delen.
Ik heb daar geen medelijden mee. Het zijn de risico's van het leven. Het doet emotioneel wel verschrikkelijk pijn als je inderdaad als vader geen schuld draagt bij een scheiding en het voelt zeker onrechtvaardig aan.
Let op dat je niet in armoede terecht komt. Financiële armoede (zonder wagen) valt nog mee, maar sociale armoede is verschrikkelijk (als je je niet meer verzorgt, raak je sociaal geïsoleerd en dan is de marginaliteit niet zo ver meer weg).
Bovendien zal de zoon nog zeer moeilijk aan een verzekering geraken. Heb zelf een zoon van 17 en ben me hiervan bewust. Het kan dus ook mij overkomen (woensdag haalde hij zijn theorie met 43 op 50 op school). Ik ben echter banger van mijn dochter van 14 maar die koos volgens de moeder omdat ik veel te streng was met mijn soms spartaanse opvoeding, en dat MOET ook als je iemand auto wil leren rijden (wat het risico NIET uitsluit).
Focus hierop: Als je zoon een geweten heeft, zal hij de armoede die HIJ tenslotte aan het stuur veroorzaakte, zelf moeten helpen oplossen door te werken. Mijn zoon en ik leven zelf in financiële armoede in een zeer groot huis dat ik moet aflossen (deels de oorzaak van onze armoede) maar net dat brengt ons zeer diep bij elkaar (hij doet zelfs vakantiejobs en tijdelijk werk zodat hij zich ook wat kostwinner begint te voelen i.p.v. alleen iemand die vrijheid heeft). Hij heeft wel zijn moeder compleet laten vallen omwille van haar zware leugens bij de echtscheiding, en dat is jammer (voor de moeder natuurlijk).
Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen.
Als u het niet doet, doe ik het wel.
Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit dus.
Als je van je eigen vrouw niet tevreden bent, waarom zou zij dan tevreden moeten zijn met haar man?