Vorige maand zijn we in ons "droomhuis" ingetrokken. Tenminste dat dachten we. We waren nog geen week verder en we konden al een nieuwe verwarmingsketel plaatsen. (kostplaatje 2200 eur, oorzaak : geen onderhoud, 7 lekken!!!!)) Trouwens de chauffage werkt nog steeds niet naar behoren. Om nog maar te zwijgen van alle lekkende kranen, verstopte afvoerbuis, raam naar tuin dat niet meer openging, afgebroken douchewand, .... Zelfs de ingebouwde kast in de slaapkamer was afgebroken. Nu dacht ik toch dat deze goederen onroerend werden door bestemming.(vastgemaakt!!)
Zelfs ingebouwde spots waren stuk. De tuin stak vol met afval, kapot speelgoed, ... Er waren zelfs putten van uitgegraven planten die ze hebben meegenomen.
Het huis is nu 6 jaar oud. En wij die dachten dat we eventjes zonder kosten gingen zitten, met een toch bijna nieuw huis.
Is er hier een oplossing voor? Het gezegde "als een goede huisvader" je huis beheren, is hier toch ver te zoeken!!
Kan ik al deze kosten verhalen op de verkoper? Ik heb een bewijs van slechte staat van de ketel.(gekregen van de installateur)
En hoe begin ik eraan?
Hopelijk kunnen jullie ons helpen.