Betaalterminals! OPGEPAST bij contract ondertekenen !

Sirius legal
Contacteer: Website

Re: KEYWARE !!!!! Moet er nog zand zijn? Betaalterminals !!

#16 , 12 okt 2010 11:53

Blijkbaar is er toch een structureel probleem bij dit bedrijf.

Unizo kan wellicht idd wat druk leggen en anders leg je alles gewoon even voor aan je advocaat. Stevige dreigbrief naar dat incassobureau en ingebrekestelling + protest van die factuur zal voor hem slechts een kleine moeite zijn en als jullie samen overleggen en samen naar de advocaat van één iemand onder jullie trekken, kan je de kosten ook nog eens delen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jacques659

#17 , 29 okt 2010 09:13

Hallo,
Iedereen die problemen heeft met het bedrijf kan mij op het volgende adres contacteren:
[email protected]

mvg
Jacques

winkelcentrum
Topic Starter

#18 , 29 okt 2010 10:53

Bedankt Jacques voor Uw moed en bereidwilligheid.

Als dit zo doorgaat dan zal opeens de media hier op springen want dit begint hallucinant te worden.

Ondertussen ontvang in niets meer maar heb nog van een andere medewerker het bericht gekregen dat in die firma niet zo'n beste praktijken gebeuren.

Heb al een mooi dossiertje tegen dit bedrijf maar ik heb gezworen dat ik er geen euro instop want heb geen advocaat nodig om m'n recht te verdedigien mocht het tot een rechtzaak komen.

Van één persoon die hier ook al eerder reageerde had hij de deurwaarder over de vloer gekregen en die deurwaarder heeft er z'n handen van af getrokken.

Wordt vervolgd.

Reclame

jacques659

#19 , 31 okt 2010 19:38

Aan sirius legal:

Ik heb er 3 jaar gewerkt en mijn ontslag gegeven 1 maand geleden,ik kon het niet meer aanzien !!!
Jacques

JohnD

#20 , 01 nov 2010 03:28

januari 2008 hebben wij een Keyware terminal bsteld, was merkleijk goedkoper dan Bancsys. Zou binnen de maand geplaatst worden. Na 4 maand uiteindelijk komt een technieker plaatsen. Blijkt dat dit toestel niet bij ons werkt, zou een probleem zijn met digitaal of ander systeem van telefoonverbinding. De technieker neemt het toestel terug mee en zegt dit te onderzoeken. Wij tekenen niets, blijven achter met ons oude toestel van bancsys die we gelukkig nog niet terug gestuurd hadden. Ik installeer het bacsys toestel terug om onze klanten te bedienen.
4 Maand nadien krijgen we opeens een factuur van 605 euro omdat wij het contract verbroen hebben. Ik telefoneer naar de firma en zeg dat dit geen waar is, dat wij nog steeds op een terminal wachten maar dat de technieker zou onderzoeken of dit op onze telefoonlijn werkt. De bediende bij Keyware zegt dat ze dit zullen onderzoeken.
Enkele maanden later krijg ik een brief van een incassoburo LYRA met ingebrekestelling en is het bedrag opgelopen tot boven de 700 euro.
Ik mail en fax zowel Lyra als Keyware dat dit wel een heel serieuze vergissing is. Lyra heb ik telefonisch aan de lijn en trekt zich van dit verhaal terug. Bij Keyware zegt een medewerkster dat ze het zullen onderzoeken.
2 Maand nadien, ergens midden 2009 krijg ik een telefoon van een Keyware medewerkster dat ze een innelijke schikking voorsteld !!!!!
Ik zeg haar terug dat wij nog steeds vragende partij zijn voor een Terminal maar dat ze mogen koen plaatsen wanneer ze zeker zijn dat het werkt.
Terug hoor ik maanden niets. Ik krijg opeens terug een aanmaning tot betalen van 605 euro en als dit niet gebeurd binnen 5 dagen zal overgegaan worden tot juridisch incasso.
Ik telefonneer met Keyware en vraag hen wat er eigenlijk aan de hand is, hoe lang ze dit spelletje nog zullen spelen. De mevrouw zegt nu zelf dat dit wellicht een misverstand is. Ik vraag haar een creditnota van 605 euro voor die factuur die ik onvangen heb. Ze zegt dat dit zal opgelost worden maar van die creditnota is ze niet zeker.
En ik maar vriendelijk blijven !!!!!!
Enfin, op 8 november kreeg ik weer een brief, weeral een "laatste herinnering". Binnen 5 dagen te betalen of ze gaan over tot juridisch incasso. De brief was op 13 november in het postkantoor afgestempeld en op 14 november bij me toegekomen. Dus ik kon al niet betalen "binnen 5 dagen".
Ik hoor niets meer tot vandaag, 27 januari 2010 (2 jaar na ondertekening van het contract). Heb terug een brief gekregen, zelfde als voorheen, enkel de datum aangepast dat ik binnen 5 dagen moet betalen, de som van 605 euro of ze gaan over tot juridisch incasso.
Dus, .... wij wachten af. Verzamel alle dossiertjes en vroeg me af of er nog handelaars in dergelijke geschillen verwikkeld zitten met Keyware!
In elk geval is er in UNIZO, het blad voor zelfstandigen een artikel verschenen over iemand die problemen had maar ik heb de man z'n adres niet. Misschien kunnen we in groep deze praktijken van Keyware eens aanpakken?
U hebt eenmaal, voor bijna 100% correct gereageerd. AS is het beste verdedigingsmddel tegen zo'n gangsterpraktijken. Nu hebt u 1 E-mail en 1 Fax die dezelfde inhoud bevat als uw E-mail. Al die telefonische afspraken en waarschuwingen zijn zo goed als waardeloos. Uiteraard neem ik aan de KW volledig in de fout gaat zoals verdere getuigenissen ook bevestigen. Realiseer u echter dat u in de meeste gevallen gewoon bij een call-center terechtkomt bij uw telefonische contakten, en die staan vrijwel nooit in rechtstreeks telefonisch contact met hun opdrachtgevers (KW in dit geval). Telefonische contacten zijn meestal tijdverlies, sorry dat ik het zo moet zeggen. Er kan immers niets bewezen worden, en het haalt zo goed als niets uit omdat de mensen die achter hun computer zitten in die call-centers zeer specifieke instructies krijgen, en u meestal met een kluitje in het riet sturen.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

winkelcentrum
Topic Starter

#21 , 01 nov 2010 09:04

Telefonisch moet ik toevoegen dat ik ALLE gesprekken opgenomen heb. In hoeverre dit juridisch kan of mag zal het dan ook weer van de rechter in kwestie afhangen mocht het tot een rechtszaak komen dat hij dit als bewijs aanziet.

Ondertussen heb ik een ander geval gevonden op de forum van test-aankoop. Daar staat ook een verhaal van een man die weken lang om z'n geld moet wachten met diezelfde firma.

Bedankt voor Uw reactie.

JohnD

#22 , 01 nov 2010 09:36

Juridisch hebt u het volle recht om een gesprek op te nemen. Of een rechter naar die telefonische opname gaat luisteren is een andere vraag, er is in feite weinig kans niettegenstaande het een afdoende bewijs zou kunnen zijn. De tegenpartij zal immers beamen dat met een opname kan geknoeid worden. Je kan natuurlijk ook eens TA contacteren. Bij een aantal klachten reageren die soms ook.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

winkelcentrum
Topic Starter

#23 , 01 nov 2010 13:01

Wordt vervolgd ....
Laatst gewijzigd door winkelcentrum op 20 aug 2011 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.

winkelcentrum
Topic Starter

#24 , 17 jan 2011 18:26

En hoe gaat het nog met handelaars die problemen hebben met onze beruchte firma?

winkelcentrum
Topic Starter

#25 , 22 feb 2011 09:56

HOPLA !!!!!!!!

Vandaag een dagvaardiging binnen van het betreffende bedrijf !

Zogezegd omdat wij de faktuur niet geprotesteerd hebben en omdat we geen pogingen ondernomen hebben om in der minne te regelen gaan ze over tot dagvaardiging, donderdag 19 maart Zaventem.

Je zou er van KOTSEN !!!!

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#26 , 22 feb 2011 17:28

Hou ons op de hoogte!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

winkelcentrum
Topic Starter

#27 , 23 feb 2011 11:23

Ik heb een email verstuurd naar alle mogelijke emailadressen binnen het bedrijf en zelfs naar de grote CEO.

Deze morgen met de advocaat van het bedrijf gebeld en hij zal het aan z'n cliënt overmaken. Ik mag volgende week terugbellen.

Ik heb met aandrang gevraagd om de dagvaarding te annuleren.

Ik denk dat het probleem hem zit dat er af en toe personeelswissels zijn waardoor de één niet weet van de ander en oude dossiers die al lang gesloten hadden moeten zijn opnieuw geopend worden door vlijtige nieuwkomers.

Mensen die vragen hebben mogen mij altijd mailen.

Ik weet heel zeker dat er al bedrijven zijn die 4 tot 6 maand moesten wachten op een terminal, die dan vervolgens geannulleerd hebben en Keyware heeft dan het factuurbedrag onterecht van hun rekening genomen. Om dat dat geld terug te eisen moet je dan weer een rechtszaak spannen en ik vermoed dat bedrijven dit niet vlug zullen doen omwille van de rompslomp en gerechtskosten.

Deze firma BELOOFD dus binnen de maand te leveren maar kan het niet waarmaken, waar ik al tal van bewijsstukken van andere winkeliers liggen heb. Hun contract is zeer betwistbaar en daarom willen ze het charter met UNIZO niet tekenen.

Het komt er op neer als ze na 4 maanden nog geen terminal geleverd hebben en je wilt het contract opzeggen dan zal jij als klant een opzegvergoeding moeten betalen, ongeacht deze firma niet redelijk is in z'n levertermijn.

Ik heb een dossier bij me van een zaak waar een mevrouw haar contract beëindigd heeft en ze kreeg dus ook die factuur van 605 euro. Haar raadsman heeft de firma in gebreke gesteld omdat mevrouw maandanlang haar winkel moest openen zonder betaalterminal.
In dit specifieke geval heeft deze firma de zaak gesloten.
Laatst gewijzigd door winkelcentrum op 20 aug 2011 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.

winkelcentrum
Topic Starter

#28 , 28 feb 2011 11:48

Help !!!!

En nu?

De CEO van het bedrijf stelt me voor om alsnog de terminal te leveren en zal mij een voorstel doen.

Ben dus benieuwd.

't Is goed mogelijk dat het spelleke weer van voorafaan begint, leveren van terminal die niet werkt, maanden mogen wachten, etc .... wat met de verbrekingsvergoeding? krijg ik een creditnota, wordt ik vrijgescholden van al die troep?

manmanman, heb nu toch naar een advocaat geweest die het eens gratis zal bekijken voor me.

linda 1001

#29 , 18 mar 2011 14:56

ook ik ben al héél lang met keyware in contact over een schadevergoeding die ik weiger te betalen
het is begonnen met zogenaamde updates van het systeem waarbij ik zelf niet aanwezig was en dus iemand die niet bevoegd was
om te tekenen een document moest tekenen zogezegd om te bevestigen dat die technieker de update had uitgevoerd. (dit is nog maar het begin van het bedrog !) resultaat na 2 updates kreeg ik elke x 3 fakturen ipv 1 faktuur, uiteraard heb ik die 2 fakturen nooit betaald maar het heeft me wel ong 1,5jaar gekost om het in orde te krijgen dat ze eindelijk begrepen dat ze maar recht hadden om 1 faktuur te sturen
het toestel werkte ook niet zoals het zou moeten, met foutmeldingen, traag enz...
om verhaal rond te maken, ik had er m'n buik van vol, en heb het contract om deze redenen met onmiddellijke ingang (dus zonder opzeg) stopgezet en de terminal meteen opgestuurd
sindsdien stalken ze me met die schadevergoeding wegens contractbreuk van 500eur + BTW (totaal 605eur) ! (ps BTW op schadevergoeding mag wettelijk ook niet !)
alle tegenargumenten die ik alsook mijn vakbond hen hebben gemeld leggen zij gewoon naast zich neer en ze weigeren zelfs maar te luisteren, ze werken met zo een onbekwaam personeel die nog niet weten waar ze over spreken ! als ik vraag naar dienst boekhouding of een hogere persoon dan wordt dat gewoon geweigerd, enkel per brief kunnen ze 'helpen'.
ik ga nu klacht indienen bij het FOD en ga ook juridisch advies inwinnen want ik ben dat spelletje van hen écht zo beu !! al komt het voor de rechtbank, ik betaal hen geen cent ! ik denk zelfs dat ik hen schadevergoeding ga eisen voor alle ongemakken die ik door hen heb geleden !
tips, advies ? mail me op [email protected]

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#30 , 18 mar 2011 15:58

Off-topic, maar voor de goede orde: gelieve leestekens en hoofdletters te gebruiken. Dit leest héél wat aangenamer.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”