Incassobureau voor nooit ontvangen facturen

bolfo
Topic Starter

Re: Incassobureau voor nooit ontvangen facturen

#16 , 24 okt 2010 14:57

dus als electrabel morgen beslist geen facturen meer te versturen krijgt iedereen boetes omdat ze de nooit ontvangen facturen nooit betaald hebben?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bolfo
Topic Starter

#17 , 24 okt 2010 15:56

ik kan de factuur niet betalen als ik ze niet ontvang. hoe kan ik de mededeling weten?
als een leverancier vandaag beslist geen enkele factuur meer te sturen kan hij zijn hele klantenbestand boetes aanrekenen?

JPV

#18 , 25 okt 2010 14:49

indien men een regelmatige (voorschot)factuur niet betaalt omdat men die zogezegd niet ontvangt, moet je al sterke argumenten hebben om te betwisten dat je afwist van het bestaan daarvan.

Als je nooit een eindafrekening/slotfactuur ontving, vraag je daar best zelf naar.

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#19 , 25 okt 2010 15:24

Ik had het niet over boetes en zeg ook niet dat boetes verschuldigd zijn. Ik zeg enkel dat het feit dat een leverancier niet kan bewijzen dat hij een factuur verstuurd heeft geen reden is om te zeggen dat hij geen recht op betaling heeft.

Het al of niet verschuldigd zijn van boetes staat hier volledig los van.

bolfo
Topic Starter

#20 , 25 okt 2010 22:14

hoe pak ik dit nu best aan?
ik kan niet meer bewijzen dat het opgezegd werd...

Gebruiker34

#21 , 26 okt 2010 13:16

Aangetekend protest sturen waarin u uitlegt dat u de facturen niet hebt ontvangen. Als u de facturen niet in haar totaliteit protesteert, wijs de onderneming er dan bijgevolg op slechts het factuurbedrag (enkel de hoofdsom) te zullen betalen en doe dat ook.

roharro

#22 , 26 okt 2010 13:19

Indien u geen bewijs hebt van opzeg en zij houden vol dat er geen opzeg was dan kunt u niets doen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Gebruiker34

#23 , 26 okt 2010 13:48

Inderdaad.

Maar wellicht kan een telefonisch contact met de onderneming al veel oplossen.

bolfo
Topic Starter

#24 , 26 okt 2010 22:01

@ walter X: bedankt voor uw reactie. Een telefonisch contact bracht niks op, met die mensen valt niet te praten heb ik al meermaals ondervonden.
Ik heb ooit een factuur van hetzelfde bedrijf gekregen voor diensten die nooit aangevraagd werden. De dame van de klantendienst zei me dat ik dat wel had gedaan en dat ik de diensten maar moest opzeggen als ik ze niet meer wilde. Ik wilde dat niet doen omdat ik dacht dat ik dan zou toegeven dat ik ze ooit aangevraagd had. Dat mens begon me zowaar uit te schelden aan telefoon!
Het heeft meer dan een half jaar geduurd eer dat uitgeklaard was.
enfin, google leerde me intussen dat het om een beleid gaat en niet om occasionele vergissingen.

Gebruiker34

#25 , 26 okt 2010 22:28

Ik ken wel de slechte bedrijfsreputatie van de desbetreffende onderneming.

bolfo
Topic Starter

#26 , 15 nov 2010 22:57

Ik kom nog eens terug op dit verhaal met een update:
Na mijn aangetekend schrijven aan de provider heb ik opnieuw contact genomen met het incassobureau dat mij melde dat ik hen op de hoogte moest stellen en niet de provider: die zouden niks doen met de brief want ze hadden het uit handen gegeven (ik heb mijn twijfels bij zulke manier van werken, maar kom).
Zelfde brief naar incasso gestuurd. Na een dikke week opnieuw contact opgenomen met de klantendienst van de provider: de dame vertelde me dat het in het systeem stond als een verkeerde factuur die intussen gecrediteerd was.
Ik vroeg haar een bewijs hiervan op te sturen, maar heb dit nog altijd niet gekregen (we zijn intussen 2 weken verder).
Incassobureau nog eens gebeld een dikke week en een half geleden, maar die wisten nog van niks.
Ik ga nog achter die credit nota aan en hoop dat het dan uiteindelijk definitief van de baan is.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#27 , 17 nov 2010 14:38

het punt is dat ik betwist dat ze die rekening ooit hebben verstuurd.
Zij kunnen niet bewijzen dat ze de rekening hebben verstuurd als dat niet aangetekend gebeurde. Net zoals ik niet kan bewijzen dat ik mijn abonnement opzegde want ik vind het bewijs van de aangetekende zending niet meer terug na 7 maanden
Mogelijk ben ik te laat met mijn reactie, maar als je je registreert op de website van TIK (forum voor consumentebelangen ivm telecom), kan je je probleem voorleggen aan iemand van [de bewuste operator] zelf die daar op dat forum actief is. Haar nick staat daar in het roze, je kan het niet missen. Ze heeft al voor veel klanten met gelijkaardige problemen dingen in orde gebracht. Misschien de moeite waard om via die weg tot een oplossing te komen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”