Dat overblijfsel uit vroegere middeleeuwen is dan toch nog altijd iets recenter dan dat overblijfsel uit nog vroegere tijden van die andere groep fanatiekelingen die meer en meer invloed in onze westerse maatschappij (die ze trouwens nog verachten ook > stank voor dank) krijgen en die een andere nog veel oudere godsdienst aanhangen. Neem het van mij aan dat onze westerse maatschappij veel meer schrik voor hen zou moeten inboezemen omdat 1) ze veel fanatieker zijn 2) wij zo stom zijn om een hele arm aan te bieden terwijl ze maar een vinger vroegen. Enfin, je weet wat ik bedoel.Ik denk dat men eerder zich de vraag dient te stellen hoe een rechtstaat dient om te gaan met een archaisch reglementair overblijfsel uit de vroege middeleeuwen van een groep die steeds minder en minder invloed heeft in onze maatschappij.
Ik neem aan dat: dit 'initiatief' ook ingaat tegen de dogma's van elke vermelde godsdienst.De jongste cijfers van het NIS (Nationaal Instituut voor Statistieken) geven aan dat zeven huwelijken op de tien uitlopen op een echtscheiding. Het initiatief gaat in 70% van de gevallen uit van de moeder, mogelijk omdat Justitie de moeder verheerlijkt als het om de kinderen gaat.
Bron: http://users.telenet.be/SBO/SBO/het_pas_syndroom.htm" onclick="window.open(this.href);return false;