sorry heren, maar nogmaals: dit verhaal bevat te weinig concrete feiten om daar o.m. in juridische zin over door te praten en een beeld van te vormen.
We missen hie een heleboel belangrijke informatie om deze zaak in te schatten:
- welke huwelijkscontract tussen de (nieuwe) partners
- welk huwelijkscontract met de eerst overleden partner
- wie bezat wat. (voorhuwelijks, tijdens het huwelijk)
-welke stappen ondernomen tijdns het huwelijk mbt het samen geinvesteerde vermogen
- rustte er een vruchtgebruik op de erfenis van de overleden partner?
- is de erfenis van de overleden partner intact gebleven tijdens het nieuwe huwelijk of is die "opgebruikt"?
Misschien converseren juliie best verder via PB. Want de forumleden kunnen nie echt iets toevoegen aan dit verhaal wegens te weinig concrete informatie. Ik snap nog steeds niet wat er bij u gebeurd is, maar ik hoor weinig (eigenlijk geen) hertrouwde koppels (na weduwschap) klagen dat ze financieel benadeeld wordentov de stiefkinderen. Wellicht zijn er enkele factoren die de zaak zeer benadeeld hebben.
En om nog even met een vb. aan te tonen waar ik naartoe wil: gisteren is er een heel interessante vraag gekomen van Angie (zie postss) over erfenis bij een Nieuw samengesteld gezin bij wettelijke samenwoning. Zij gaf daar alle specifieke info bij en daar is meteen een héél duidelijk sluitend antwoord op gekomen. Angie wéét nu wat haar te wachten staat en kan daar samen met haar man rekening mee houden.
Het is heel erg voor jou buksikam, maar ergens zou je toch te weten moeten komen welk specifiek detail in deze zaak gemaakt heeft dat je zwaar benadeeld werd. En dat zou ook interessante informatie zijn voor de forumleden.
Veel leed kan voorkomen worden door inzicht te krijgen in een situatie.