Aankoop Bmx 0 euro (belgische site)

nicolas1
Topic Starter

Aankoop Bmx 0 euro (belgische site)

#1 , 17 okt 2010 14:51

Hallo iedereen

Vandaag bestelde ik op een belgische site een bmx, de prijs was 0 euro. (ik moest in totaal 16,... euro betalen voor de verzending)
Ik heb hiervan een bevestiging gekregen, maar nu vraag ik mij af of dat ik de fiets aan deze prijs ga toegestuurd krijgen?
En als deze organisatie wijgert heb ik dan nog recht op iets? (er staan geen voorwaarden op de site vermeld!)

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float

#2 , 17 okt 2010 15:19

Mail de leverancier. Je zal die fiets nooit aan die prijs krijgen, zelfs al laat je het voor de rechtbank komen.

nicolas1
Topic Starter

#3 , 17 okt 2010 16:16

Mail de leverancier. Je zal die fiets nooit aan die prijs krijgen, zelfs al laat je het voor de rechtbank komen.
Er is niets betaald, dus zal ik gewoon annuleren, ik hoopte gewoon dat ze verplicht waren aan deze prijs te verkopen.

Reclame

float

#4 , 17 okt 2010 17:01

Strikt gezien wel, maar de prijs kan onmogelijk met de realiteit overeenstemmen zodat elke consument behoort te weten dat dit niet de echte prijs is.

nicolas1
Topic Starter

#5 , 17 okt 2010 18:05

Strikt gezien wel, maar de prijs kan onmogelijk met de realiteit overeenstemmen zodat elke consument behoort te weten dat dit niet de echte prijs is.
Tuurlijk weet (bijna) iedereen dat maar wat zegt de wet hier op?

float

#6 , 17 okt 2010 21:32

Dan komt er geen koop tot stand hé :)

Lanox
Juridisch actief: Nee

#7 , 18 okt 2010 12:01

Tuurlijk weet (bijna) iedereen dat maar wat zegt de wet hier op?
De wet zegt dat een handelaar niet onder de kostprijs mag verkopen.

float

#8 , 18 okt 2010 16:43

De handelaar mag dat niet, maar zelfs al doet hij dat toch dan kan hij nog altijd verkopen aan de consument.

godfather

#9 , 14 nov 2010 16:08

De Nederlandse wetgeving is hier heel duidelijk over: de verkoper is niet verplicht te verkopen aan een abnormale prijs. Maar ik weet niet hoe het in Belgie is.

Gebruiker21

#10 , 17 nov 2010 14:52

De Nederlandse wetgeving is hier heel duidelijk over: de verkoper is niet verplicht te verkopen aan een abnormale prijs. Maar ik weet niet hoe het in Belgie is.
Voor zover ik weet is dit in België ook zo: als je redelijkerwijs kan aanemen dat de prijs niet correct is, hoeft de verkoper niet tegen die prijs te verkopen. (Bijvoorbeeld een gloednieuwe wagen voor 500 €). Als de prijs echter wel realistisch zou kunnen zijn, ligt het dan weer anders. Een DVD-box voor 15 € terwijl het eigenlijk 35 € had moeten zijn, is wel realistisch (er zijn wel meer DVD-boxen voor 15 € te koop). In dat geval staat een potentiële koper sterker in zijn schoenen. Maar is het de moeite wel waar om dit recht af te dwingen?

Maar in dit geval (BMX) denk ik dat je redelijkerwijs wel kan zien dat de prijs niet correct is, niet?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Drone

#11 , 17 nov 2010 16:05

Een DVD-box voor 15 € terwijl het eigenlijk 35 € had moeten zijn, is wel realistisch (er zijn wel meer DVD-boxen voor 15 € te koop). In dat geval staat een potentiële koper sterker in zijn schoenen. Maar is het de moeite wel waar om dit recht af te dwingen?

als ge alle seizoenen van alle serie's van star trek wilt kopen wel ja :D

TOS 3 seizoenen
TNG 7 seizoenen
DS9 7 seizoenen
VOY 7 seizoenen
ENT 4 seizoenen

= 28 seizoenen

en elk seizoen komt in een aparte box :wink:

28 x 35 ( welke de prijs ongeveer is per seizoen ) = €980

28 x 15 = €420

Gebruiker21

#12 , 17 nov 2010 16:40

als ge alle seizoenen van alle serie's van star trek wilt kopen wel ja :D
Moet je net het geluk hebben dat ze allemaal verkeerd geprijsd zijn :wink: .
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”