Statistieken rond kinderen en vaders.
90% van het afhaken van de vaders wordt veroorzaakt door de bemoeilijking of verhindering van het contact door de met de bewaking belaste ouder die erop uit is de vader-kindbanden te verbreken.
90% of father disengagement is caused by obstruction of access by a custodial parent anxious to break the father-child ties. ; [Kruk, 1992, cited by Prof. John Guidubaldi in his Minority Report and Policy Recommendations of the US Commission on Child & Family Welfare, US Code Citation: 42 USC 12301, 1996. Same cause identified by Braver, Wolchik, & Sandler, 1985, without incidence values.]
zie ook
http://www.juridischforum.be/forum/viewtopic.php?t=3495
Wat betekent het voor kinderen om zonder hun vader op te groeien?
Children from fatherless homes are:
4,6 maal meer kans op het plegen van zelfmoord.
4.6 times more likely to commit suicide,
6,6 maal meer kans op het worden van een tienermoeder.
6.6 times to become teenaged mothers (if they are girls, of course),
24,3 maal meer kans op het weglopen van huis.
24.3 times more likely to run away,
15,3 maal meer kans op een gedragsstoornis.
15.3 times more likely to have behavioral disorders,
6,3 maal meer kans ?to be in a state-operated institutions?
6.3 times more likely to be in a state-operated institutions,
10,8 maal meer kans op het plegen van een verkrachting.
10.8 times more likely to commit rape,
6,6 maal meer kans om weggestuurd te worden van de school.
6.6 times more likely to drop out of school,
15,3 maal meer kans om in de gevangenis te belanden als tiener
15.3 times more likely to end up in prison while a teenager.
73 maal meer kans om vermoord te worden.
73 times more likely to be killed.
33 maal meer kans om serieus misbruikt te worden, zodat ze medische zorgen nodig hebben.
33 times more likely to be seriously abused (so that they will require medical attention), and
["Marriage: The Safest Place for Women and Children", by Patrick F. Fagan and Kirk A. Johnson, Ph.D. Backgrounder #1535.]
Die berekening van bovenstaande lijst is gebaseerd op het relatieve risico waarbij de kinderen onder de zorg van een alleenstaande moeder staat en vergeleken is met kinderen dewelke hun zorg toevertrouwd is aan de beide biologische ouders dewelke getrouwd zijn.
Wat mijn mening is: Mijn mening is dat de vader er moet voor gaan.
Vraag die ik me stel:
Welke zijn de condities die de vader wil? (niet zoiets dat alles vlot gaat -> dat wil iedereen)
Zoek anders ook eens op "oudervervreemding en vijandig ouderschap". Mogelijks herken je een aantal situaties en kan daar argumenten vinden om bepaalde zaken te staven
De moeder neemt als argument "gewijzigde omstandigheden", dat is mogelijks goed nieuws omdat je dan zelf ook gewijzigde omstandigheden kan pleiten waarbij het verweer iets moeilijker is. Bij gewijzigde omstandigheden kan er inderdaad een nieuw vonnis komen met totaal nieuwe maatregelen. Het nadeel is dat de gewijzigde omstandigheden door toedoen van de andere is veroorzaakt en dat is, in dit geval mogelijks niet eenvoudig om dat te bewijzen.
RR
meer info:
hier