ongeval met de wagen

JEROEN_
Topic Starter

ongeval met de wagen

#1 , 12 okt 2010 10:32

ik wil jullie vragen of er iemand nog raad heeft voor mij

heb een voertuig x die voor de deur stond geparkeerd terwijl dat ik aan het werken was.
Wegens dat het voertuig niet verzekerd was wou ik er liever niet meer mee op de openbare weg.
vervolgens kwam een buurjongen langs bij mij thuis, hij had iets vergeten in het voertuig de jongen is 18
en beschikt over een voorlopig rijbewijs had de sleutel gekregen van bij mij thuis en er werdt hem ook
bij vermeld de sleutel zo spoedig mogelijk terug te bezorgen.
de buurjongen had het in zijn hoofd gekregen om toch met de wagen te gaan beginnen rijden en is
tensotte helemaal naar nederland toegeren en heeft een ongeval voorgehad nu heb ik een brief ontvangen van mijn makelaar dat
ik voor alles moet opdraaien terwijl de politie hem in de wagen hebbben getroffen en meegenomen
hij zegt dat hij in recht was want de bestuurder van de tegenpartij werd naar het ziekenhuis gevoerd en konden geen aanrijdingsformulieren invullen
tenslotte heb ik van de tegenpartij een brief ontvangen dat hij in fout was.

weet er iemand of het mogelijk is om mijn auto te recupereren van hem en de bijkomende schade???

Alvast bedankt
J.E

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bartie

#2 , 16 okt 2010 08:58

U zal moeten kunnen aantonen (of minstens aannemelijk maken) dat uw verhaal strookt met de werkelijkheid en dat u hem geenszins de sleutel hebt toevertrouwt om naar Nederland te rijden.
Indien u dit kan, is er sprake van gebruiksdiefstal en is de gebruiksdief zelf integraal aansprakelijk. Uw verzekeraar zal iedere tussenkomst dan ook weigeren.
U overlegt dit beter met uw verzekeringsbemiddelaar (indien te vertrouwen) en/of een raadsman.
Dit bericht betreft geen officieel juridisch advies. Vaak hangt alles af van feitelijkheden, die pas uit lezing van de officiële gegevens blijken...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 okt 2010 09:48

Voertuig stond op straat en was niet verzekerd - dus GEEN enkele verzekering gaat tussenkomen.
Daarbij is het al betwistbaar of het wel diefstal is gezien de jongen over de sleutel beschikte.
Wat de aanrijdingbetreft zal u (mede)aansprakelijk gesteld worden.
Gezien er gewonden zijn wordt het voertuig met beslag bezwaard en zal de rechtbank de eventuele verbeurdverklaring uitspreken gezien u niet verzekerd ben. De wagen zal als onderpand voor de schade regenpartij dienen.

Diefstal terwijl de persoon de sleutel had.... ? Iemand die de sleutel heeft heeft ook toegang tot de wagen en men mag onderstellen dat hij mag rijden
De buurjongen zal vervolgt worden voor het ongeval
eventueel gereden buiten de voorwaarden van RB.
niet verzekerd voeren
gereden zonder uw toestemming?? ( daar zou ik niet op hopen - gezien de mij bekende rechtspraak)
U zal vervolgd worden voor het ongeval en niet verzekerd voeren.
Indien de diefstal zou aanvaard worden kan u zich tegen de buurjongen keren

Reclame

Terug naar “Andere”