Zijn er regels die bepalen wanneer een advocaat een dossier als afgesloten mag beschouwen ?
Blijft een dossier open zolang de ereloonstaat niet betaald is ?
Mvg
Straffe zaken. Een prodeo advokaat die een aan hem toegewezen zaak volkomen verwaarloosde en aldus in feite mogelijk mede de oorzaak is dat ik een geding verloren heb, beweerde de dag nadat ik hem om stukken vroeg en tevens de dag nadat ik hem de laan uitgestuurd had, dat hij niets meer over mijn zaak had en de stukken naar mijn nieuwe advokaat gestuurd had. Dat klopte niet volledig, want er waren stukken die hij niet overgemaakt had. Bovendien moet hij mij sedert 6 maanden de aan hem dubbel uitbetaalde vergoeding en waarvoor hij door het BJB verplicht werd, noch steeds terugbetalen. Klacht stafhouder en klacht BJB mag hij verwachten. Ook vervolging wegens diefstal/fraude zit er in.B.W. Art. 2276bis. <Ingevoegd bij W 08-08-1985, art. 1>. § 1. De advocaten zijn ontlast van hun beroepsaansprakelijkheid en zijn niet meer verantwoordelijk voor de bewaring van de stukken vijf jaar na het beëindigen van hun taak....