#18 , 23 nov 2006 15:07
Heeft u natuurlijk gelijk in, Fresh, dat ik mijn procedure niet mag extrapoleren. Maar ook al ben ik dan geen jurist, ik meen toch dat er twijfel bestaat over het al dan niet rechtsgeldig zijn van het "verkoopsakkoord", kijk maar naar uw antwoord, dat van Lex en dat van die andere persoon van wie ik de naam even kwijt ben.
Ik, in mijn lekenoordeel, denk dan bijvoorbeeld ook aan het feit dat er altijd een hoger bod kan zijn dan de vraagprijs. Het gebeurt in ons land niet vaak, maar het kan. Dat vertelt mij dat dergelijke vraagprijs voor een onroerend goed eerder indicatief is en in geen geval kan gelijkgesteld worden met bijvoorbeeld de prijs die men in een folder voor een wasmachine publiceert. Ik denk dat in hogervermelde situatie het daarbovenop van belang is dat de koper en verkoper totaal geen rechtstreeks contact gehad hebben.
Wat ik verder wel zeker weet, dat zal jij als jurist kunnen beamen, is dat, zelfs als je een rechtzaak zou winnen, de centen die je betaalde aan advocaatkosten voor eigen rekening zijn. Er zijn in dat geval slechts een paar precedenten bekend waarbij die kosten teruggevorderd konden worden op tegenpartij. Als ik hierin totaal verkeerd geinformeerd ben, laat u mij dat dan weten? Ik zou het namelijk ook erg graag anders zien.