#10 , 15 okt 2010 11:31
als niet klaar en duidelijk staat vermeld in een offerte dat er tussen de planchetten zal worden gevoegd met een acryl of desnoods een polymeerkit dan zal dit zeer waarschijnlijk een discussie dossier worden van hier tot her. Het niet opkitten van deze voegen is zoals ik eerder al vermelde geen bewijs van slecht schilderwerk
Het is op zijn slechtst een bewijs van een goedkopere uitvoering maar geen slechte of onvoldoende uitvoering. Een bewijs van slecht schilderwerk zou eerder afschilferen of vlekvorming zijn
Als we dan terug komen naar besprekingen tussen uzelf en de schilder en er is één en ander besproken dan had de schilder idd wel moeten vermelden dat er ver-
schillende manieren zijn om deze opdracht uit te voeren. Daarbij zou de basic uitvoering gewoon schilderen moeten zijn. Een "betere" uitvoering zou het opkitten
geweest zijn. En daar zal de volledige discussie nu omdraaien. Had de schilder een absolute meldingsplicht ? Een zeer moeilijke te beantwoorden vraag.
als u bang was voor eventuele barstjes en u hebt dat duidelijk laten merken en het was besproken en de uitvoering voldoet daar niet aan dan hebt u inderdaad
een punt. Ik zie volgend secenario voor ogen. Prijs 1 normaal schilderwerk Prijs 2 opkitten + schilderwerk. Uiteraard zal prijs 2 duurder zijn.
We hebben nu nog prijs 3 en dat is de factuur die u hebt ontvangen. Die spreekt waarschijnlijk over opkitten en herschilderen. Ik denk dat de oplossing zal zitten in feit dat u een deel (opkitten) zal moeten betalen gezien u dat anders zowiezo had moeten doen (prijs 2) en dat het herschilderen ten laste valt van de schilder. Tenminste
zo zou ik het oplossen. Want als je alles cijfermatig naast elkaar legt dan zou een rechtszaak voor beide partijen wel eens een stuk duurder kunnen uitkomen. En het is
mijn ervaring dat in dat soort zaken éénmaal de streep getrokken is het noch voor de winnaar noch voor de verliezer echt bevredigend is. Stel dat u gelijk krijgt dan moet u ook nog uw advocaat betalen want een volledige vergoeding van die kosten krijgt u nooit gerecupereerd, de schilder zal wat laten aanslepen in uitvoering,
u mag terug alle meubels verhuizen en terugzetten etc etc etc.... De bevrediging van de overwinning zal vlug verdrinken in alle nasleep
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent