Mariette, wil je even uitleggen wat Mohammed er mee te maken heeft?
Ik denk dat mijn post deze van u gekruist heeft.
Zoals ik reeds zei hebben we hier een toevloed van islamitische migranten. Niet van afgesloten amazonestammen noch van puriteinse of protestantse geloofsgemeenschappen. Volgens Mohammed was het dus toegestaan om met neven en nichten te huwen, wat ook veelal gebeurde om het familiebezit bijeen te houden.
Huwelijken tussen neef en nicht waren steeds verboden voor KATHOLIEKEN, niet voor protestanten.
Bij een bezoek aan de Azoren waar ooit vlaamse walvisvaarders een nederzetting stichtten, maar wat nu portugees gebied is, had men ook kleine afgezonderde gemeenschappen omdat de verbinding tussen de eilanden niet optimaal was. Het was opvallend hoeveel mensen met afwijkingen daar rondliepen. Waarschijnlijk waren ze daar (en nog steeds in feite) zwaar katholiek, maar door een beperkt aanbod aan genen zullen er dus meer afwijkingen plaatsgevonden hebben.
Door het feit dat Nederland deels protestants was, gold daar nooit het verbod op neef en nicht huwelijken, maar vooral de afgeschermde geloofsgemeenschappen in de Bible Belt vertonen het fenomeen van kinderen met afwijkingen. Ik vermoed dat er een verschil is tussen generaties lang steeds in één familie met neven en nichten te huwen, of af en toe een neef/nicht huwelijk laten plaatsvinden.
In België (hoofdzakelijk katholiek) gold dat verbod wel, maar het werd dus afgeschaft.
Niet omwille van Amazone toestanden, noch omwille van Staphorst toestanden of afgelegen Azoren toestanden. Als echter 75% van de islamitische inwijkelingen hun bruiden en gommen uit het thuisland halen waar nicht Fatima en neef Mustafa zitten te wachten tot ze de huwbare leeftijd hebben bereikt, dan wordt het moeilijk om in Belgie een wettelijk huwelijk aan te gaan als er een verbod op neef/nicht huwelijken van kracht is. Dàt is wat Mohammed ermee te maken heeft. Sorry dat ik het niet van in het begin verduidelijkte, ik meende dat U de link kon leggen.