beste,
in juni 2010 hebben wij besloten om een dak op onze nieuwbouw woning te laten plaatsen door firma x.
we hadden afgesproken dat de werken klaar gingen zijn in de eerste week van augustus. na de eerste week van augustus waren de werken nog steeds niet uitgevoerd en heeft de aannemer ons een korting gegeven van 5% op de werken.
wij zijn hiermee akkoord gegaan met als voorwaarde, dat de werken starten op 10 augustus en de oplevering uiterst 31 augustus.
dit konden ze dus niet waarmaken. tot op de dag van vandaag blijven er gebreken boven water komen.
de fabrikant van onze dakpannen zegt dat de pannen niet volgens de voorschriften geplaatst zijn en dat al de pannen, panlatten terug moeten afgebroken worden. dit wil zeggen dat we terug even ver staan als in augustus.
een gerechtdeskundige is de gebreken ook al komen vaststellen. de helft van de lijst komen ze niet na.
nu was mijn vraag, kunnen we de werken zomaar stop zetten met deze aannemer? (het grootste deel van de facturen zijn niet betaald) ik heb echter de materialen betaald en een bedrag van 3000 euro uit de hand waarvoor ik geen factuur. krijg en dit moet formuleren als "korting"
is een email een officieel document? telt dit als bewijs voor een rechter?
wat kunnen we hier tegen begingen?
wat als dit een rechtszaak word? worden de werken in tussentijd dan stop gezet?
alvast dank
Olivier