fotos auto zonder toestemming

tiny1977
Topic Starter

fotos auto zonder toestemming

#1 , 07 okt 2010 13:13

Hallo,

De onenigheid met mijn huisbazin blijft bestaan. Ga even verhaal in het kort schetsen.
Ik woon in een huurhuis dat gelegen is naast een winkel. huurhuis is van eigenaars winkel.
Zij willen dat ik de auto niet meer voor de deur parkeer van huurhuis op zaterdag.
reden veel volk in winkel.
Ik verplaats mijn auto niet want dan moet ik bij iemand anders op priveterrein gaan staan.
Hier zijn allemaal niet overwelfde grachten behalve voor het hele stuk van de winkel en het huurhuis.
nu heeft de huisbazin foto's genomen om aan te tonen dat wij soms ook voor de winkel staan maar die zijn genomen op een moment dat de winkel dicht was. Mag zij zomaar foto's nemen? Er is ook een foto bij van de auto van mijn schoonzus. ook op een moment genomen dat de winkel dicht was want anders parkeren wij niet voor de winkel.
Ik heb die foto's gezien toen de deurwaarder hier was om een minnelijke schikking te vragen.
We weigeren dit is al lang bezig en zij mogen alles en wij niks.
De politie heeft hen al gezegd dat ze ons niet kunnen beboeten want wij doen niks verkeerd.
vandaag heefft ze haar bord 'open' weer aan onze kant op het overwelfd gedeelte gezet.
Heb haar gezegd dat ze het moet wegdoen maar weigerd.
Dit bedoel ik met zij mogen alles wij niks.
Ik let er op dat de auto nooit bij hen staat behalve als de winkel dicht is.
Om te laten zien hoe klein geestig ze is hier nog zo iets stom.
zondag op maandag nacht heeft ze foto's getrokken van de trekker die op het overwelfde gebied stond aan hunne kant.
Ze dreigen ermee om naar de rechtbank te gaan.
Dat ze maar doen.
ben eens benieuwd of een rechter je kan verbieden om op een overwelfde gracht te staan.

Ben hun gezever moe aan het worden.
Onze wijkagent ook trouwens.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 07 okt 2010 13:46

Als die wagens op de openbare weg geparkeerd staan -dus NIET op hun privé terrein- hebben ze daar niet in het minst zeggenschap over.
Wel als jullie op hun privégrond gaan staan.
Laatst gewijzigd door roharro op 07 okt 2010 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

tiny1977
Topic Starter

#3 , 07 okt 2010 13:56

Wij staan op de overwelfde gracht en dat is nog altijd eigendom van de gemeente of het gewest.
Mag je zomaar iets plaatsen op de grond van de gemeente?
Zoals haar bord van 'open'.
Ik dacht het niet maar ben niet zeker.
Indien nee waar kan je dan een klacht indienen.
bij de politie gaat niet want die willen er niet meer tussen komen omdat zij ook vindenn dat ze belachelijk doet.

Reclame

Vandebos

#4 , 07 okt 2010 13:58

Politie moet tussenkomen als u een klacht indient wegens een obstakel op de openbare weg..

tiny1977
Topic Starter

#5 , 07 okt 2010 14:02

Dat is interessant. Dus dat stuk word aanschouwd als openbare weg. Onze wijkagent is het zo moe dat hij niks meer wil doen.
Ik dacht ook dat je daar niks mocht zetten.
Zij denken echt dat ze alles mogen.
Moet de politie zo een klacht aanvaarden?
Wat als ze dat niet willen doen

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 07 okt 2010 19:57

onze wijkagent moe om iets te doen ... wel dat hij dan maar snel in akte schiet en optreedt.
Obstakel achtergelaten op openbare weg wordt in beslaggenomen en neergelegd voor verbeurdverklaring
Het plaatsen van reklameborden op de openbare weg ...onderhevig aan gemeentelijke taks.
Die winkel heeft die al zijn produkten wel geprijsd - zijn de wettelijke gegevens wel aangebracht aan de winkel.
Heeft de winkel personeel een kleine controle van de boekhouding/personeelsdocumenten kan zeer leerzaam zijn.

Het laten komen van politie en dreigen met gerecht kan als een misbruik van worden beschouwd.
De politie dient zoveel mogelijk vaststellingen te doen

gezien dit 'lastig' vallen niets contractueel is kan je ook uw rechtsbijstandverzekeruing inschakelen.

U moet dringend eens contact nemen met de teamleider of teammanager van uw wijkagent om afspraken te maken.
Het nemen van een foto van een voorwerp op de openbare weg is niet direct verboden . het gebruiken echter wel en als er duidelijk personen opstaan 'kan' het inbreuk privacy en enkele andere wetten zijn

Sirius legal
Contacteer: Website

#7 , 08 okt 2010 20:34

foto's nemen van een auto is m.i. zelden verboden.

Het zou verboden kunnen zijn als:
- de auto op een bijzondere manier gedecoreerd is en er sprake is van auteursrechtelijke bescherming (beschilderde getunede wagen bvb)
- als er personen herkenbaar zijn op de foto (portretrecht)
- als de nummerplaat herkenbaar is en als de foto opgenomen wordt in een digitaal bestand (privacywetgeving, verwerking van persooonsgegevens)

In andere gevallen zie ik niet in op welke basis je je zou kunnen verzetten tegen het maken van een foto van je wagen.

Voor de rest van de discussie lijkt het me dat jullie eens een bemiddeling moeten overwegen om een aantal dingen uitgepraat te krijgen. Ik heb de indruk dat er nogal veel negatieve energie gaat naar dit probleem, terwijl wat gezond verstand aan beide zijden misschien veel kan oplossen.

Terug naar “Privacy-bescherming”