Ze zullen het graag horen. Slechte ervaringen ?
Idd. en sorry dat ik het moet herhalen maar die mensen van de woondienst weten in feite enkel het hoogstnodige; in vergelijking met de mensen van het Vlaams Gewest zijn het echte amateurs. Van electriciteit kennen of weten ze 0,0. De rest van hun kennis is ook zeer summier. Er zijn in dat verband trouwens reeds dikwijls klachten geweest. Ik spreek hier natuurlijk enkel over die van mijn gemeente, en om een dergelijke uitspraak te doen vergelijk hun kennis dan enkel met de kennis van de mensen van het Vlaams Gewest.
Dat vergelijk dat ik maak met de kennis van zaken als het bvb. gaat om de veiligheid en het conform zijn krachtens de richtlijnen van het AREI voor wat betreft de elektrische installatie van een huurwoning, daar zijn de mensen van het Vlaams Gewset dan weer volledige amateurs t.o.v. de controleirs van bvb een officieel erkend controleorganisme als bvb. Vincotte.
Ik bedoel dat na een inspectie van een woning door de mensen van het Vl. Gewest, deze woning nog totaal
onconform kan zijn na een inspectie van een officieel controleorganisme als Vincotte.
Nadat een woning door iemand van het Vl.Gewest een kleine 70 strafpunten had en dus in feite een advies van onbewoonbaarheid gekregen had, werd de woning terug gekeurd (voor zover men dergelijk amateurisme kan beschouwen als een keuring) door de woondienst, en kijk wonder boven wonder werd de woning terug goedgekeurd (tot jolijt van de verhuurder). Ik liet een inspecteur van Vincotte komen op eigen kosten, en wat die nog allemaal vaststelde dat niet klopte met het AREI, kan ik niet op 1 bladzijde van het forum vullen.
Dus vooraleer dit alles als afwijkend zou kunnen beschouwd worden, vraag ik mij af waarom er zoveel controlediensten zijn. Het elektrisch gedeelte van een woning en zijn conformiteit ervan volgens AREI is in elk geval iets waar de mensen van de woondienst nog in het stenen tijdperk leven, en die van het Vlaams Gewest in elk geval nog staan op het niveau van 1900.
Als ik dus verhuurders hoor klagen, zou ik hen zeggen dat het alles nog stukken erger zou kunnen indien een huurder, elke huurder, iemand van het Vl.Gewest of laat staan iemand van een officieel erkend controleorganisme zou laten komen om zijn woning te laten inspecteren op het conform zijn krachtens AREI. Uiteraard rest er dan voor de verhuurder gelukkig nog de vrederechter die dat met een haal allemaal niet nodig kan vinden en zijn eigen onprofessionele mening kan hebben.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard