Beste,
Enkele jaren geleden gingen we een hyp lening aan voor de aankoop van een woning. Hierbij kregen we 0.5% korting op de rentevoet op de lening als we de brandverzekering via de bank namen. Vorig jaar echter hadden we een schadegeval, waarbij gevraagd werd om een bestek binnen te brengen. Ik vroeg bij enkele winkels om een bestek. Voor zo'n bestek werd echter 25 of 50 euro aangerekend, te verrekenen indien bij hen het nieuwe toestel gekocht werd. De kosten van een bestek wordt nooit vergoed door een verzekeringsmaatschappij, werd mij gezegd door de maatschappij. Omdat het mij teveel tijd in beslag nam om al die winkels te contacteren, afspraken te maken, .... nam ik contact op met mijn verzekeringsmaatschappij om rechtstreeks een expert te laten sturen. Na lang aandringen lukte dit en was de klus zo geklaard. Enkele maanden geleden had ik weer een schadegeval en weer hetzelfde liedje... breng maar een bestekje binnen...
Nu is mijn vraag : is er hier sprake van koppelverkoop en is dit verboden. Kan ik ev overstappen naar een andere verzekeringmaatschappij zonder renteverlies op de lening.
Kennen jullie een verzekeringsmaatschappij die bij gelijk welk schadegeval gewoon een expert sturen en de klant niet al hun werk laten doen ?