wat als men rottweiler bijt??

eylis

Re: wat als men rottweiler bijt??

#31 , 28 sep 2010 09:55

Ik vond de opmerking van Mariette héél pertinent: cfr. als je kind in het hok bij de leeuwen kruipt etc...
DUs: Fransciscus: als een kind over mijn degelijke omheining mét schrikdraad kruipt en de paarden een beetje plaagt, komt mijn hengst (die z'n merries en veulens wil beschermen) aangegaloppeerd en de kudde loopt de kleine omver. (kan behoorlijk pijn doen...
Dan ben ik dus aansprakelijk? :?

Een rechter zal toch de gulden middenweg moeten kiezen. en de ouders van het kind aanspreken op hun verantwoordelijkheid.
Een hond is een dier en dat mag ik houden in mijn (veilig ommuurde) tuin.
Of het dier getraind is, nog in zijn opleiding, of gewoon een beetje speels...dat is niemands zaak, zolang ik er voor zorg dat het behoorlijk afgeschermd is van de openbare weg.
Een kind, een inbreker, een toerist...die kruipen niet over de omheining van een privéwoning.

Kind, geveltoerist of wandelaar kruipt over het hek en steekt zijn vinger in het konijnenkot en vertelt later aan zijn ouders, mafiabaas familie, dat mijn konijn hem heeft gebeten, dan denkt ik ook niet dat de medische kosten van de koudvuurvinger voor mij zal zijn, niet?
Of die kwaaie bok op m'n grasveldje, die heb ik ook nog niet getraind ....

Misschien sluit ik al mijn beesten dan maar beter op in mijn huis als ik niet thuis ben?
nee, kan ook niet :roll:
Als een kind of een geveltoerist door mijn WC-raampje kruipt vliegen mijn hond, de bok, het konijn én mijn paard naar zijn keel...
K'zal het dus altijd gedaan hebben?
8_)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#32 , 01 okt 2010 20:08

Klopt dat u het gedaan hebt.
De wetgever en de rechter zal aan dehand van de bestaande wetgeving EN rechtspraak/rechtsleer uitmaken dat de inzet van uw hond - en uw hond MAG niet aanvallen legitiem en proportioneel was.
Ik heb de ganse tekst enkele postings hiervoor beschreven wel u zal daar steeds aan moeten voldoen.
Uw hond kan NIET denken en is voor de wet een VOORWERP waar u voor VERANTWOORDELIJK bent.
Het met geweld en de hond is geweld verdedigen van goederen is nog altijd NIET in de wet voorzien.
Lees mijn tekst misschien nogeens goed.
Laatst gewijzigd door Franciscus op 02 okt 2010 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.

float

#33 , 02 okt 2010 08:08

voorwerp voorwerp ;-) 'dier' :D

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#34 , 02 okt 2010 09:56

blaffend eigendom dan :wink:

lucgescheiden

#35 , 02 okt 2010 16:04

zolang HET niet in huis doet....
Handige documenten voor Personenrecht

eylis

#36 , 02 okt 2010 19:55

maar hoe zit het dan met mijn kwaaie bok op mijn (veilig ommuurde) grasveldje?
Iedereen weet dat die niet kan denken. Hij is een waar ongeleid projectiel. En hij vliegt op elk bewegend voorwerp of mens met zijn horens vooruit.
Mag ik dan geen bok meer houden? Moeten ik schrikdraad van 220 V zetten om de kwajongens BUITEN te houden?
Want ondeugende jongentjes zullen altijd wel over omheiningen kruipen....
Voor zover ik weet krijgen ondeugende kwajongens die over een muur klauteren en de huishond bijt in hun kuiten, een flinke uitbrander van hun ouders.
Die gaan niet ook nog eens procederen dacht ik.

BTW heeft iemand precedenten over rechtspraak mbt personen of kinderen die in een goed ommuurd eigendom binnenbreken en een hond aan hun been kregen?
Het zal mij benieuwen...
Want dan moet ik echt ook nog schrikdraad rond mijn tuinmuur zetten, om kapoenen uit mijn stoute dierentuin te houden....
Ik heb ook een heel gemeen varken Peggy.
Maar die gaat de diepfriezer in binnenkort...

roharro

#37 , 02 okt 2010 20:06

maar hoe zit het dan met mijn kwaaie bok op mijn (veilig ommuurde) grasveldje?
Iedereen weet dat die niet kan denken. Hij is een waar ongeleid projectiel. En hij vliegt op elk bewegend voorwerp of mens met zijn horens vooruit.
Mag ik dan geen bok meer houden? Moeten ik schrikdraad van 220 V zetten om de kwajongens BUITEN te houden?
Want ondeugende jongentjes zullen altijd wel over omheiningen kruipen....
Voor zover ik weet krijgen ondeugende kwajongens die over een muur klauteren en de huishond bijt in hun kuiten, een flinke uitbrander van hun ouders.
Die gaan niet ook nog eens procederen dacht ik.

BTW heeft iemand precedenten over rechtspraak mbt personen of kinderen die in een goed ommuurd eigendom binnenbreken en een hond aan hun been kregen?
Het zal mij benieuwen...
Want dan moet ik echt ook nog schrikdraad rond mijn tuinmuur zetten, om kapoenen uit mijn stoute dierentuin te houden....
Ik heb ook een heel gemeen varken Peggy.
Maar die gaat de diepfriezer in binnenkort...
Ik denk dat je de huisdieren best een basiscursus "inleiding tot het recht" en "inleiding tot de psychologie" laat volgen zodat ze met kennis van zaken kunnen oordelen over de noodzaak om in te grijpen en zich te beraden over de proportionaliteit van hun optreden. Op die wijze reiken de dierenbezitters hun lievelingsdieren die nodige kennis aan waaraan mensen die muren beklimmen, over poorten kruipen, inbreken of hun handen door tralies van kooien steken een schrijnend gebrek hebben. Woef waf!!!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”