Huisbaas.

Jotie
Topic Starter

Huisbaas.

#1 , 18 nov 2006 11:25

Beste,

Ik huur een woning in een gebouw met 6 appartementen.
De huisbaas stelt nu dat hij mijn medische situatie zal laten natrekken om de veiligheid van de andere huurders te waarborgen. (Ik heb een alcoholprobleem, -verslaving waar ik aan werk!) Mag hij dit wettelijk doen? (hij wil dit doen omdat de rijkswacht ??nmaal ter plaatse moeten komen is omwille van een ruzie met mijn vriendin...)

Stel dat er zich een probleem voordoet, kan hij mij dan uit het appartement laten zetten?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,

Jotie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 18 nov 2006 16:23

Stel dat er zich een probleem voordoet, kan hij mij dan uit het appartement laten zetten?
De eigenaar kan ALTIJD een einde stellen aan de overeenkomst!

dieke

#3 , 18 nov 2006 22:31

Niemand mag zomaar iemand anders medische achtergrond nagaan en kan dat dus. Er bestaat niet voor niets het medisch beroepsgeheim.

PS Ik hoop wel dat je er echt heel hard aan werkt (AA!!!). Je beseft hoop ik toch wel dat het niet normaal is dat de politie moet tussenbeide komen in een ruzie met je vriendin? Je mag heel erg blij zijn dat zij je nog niet met je klikken en klakken heeft buitengegooid, dus je moet jezelf nu sterk maken dat er geen extra problemen meer ZULLEN komen, i.p.v. hier de vraag te stellen wat er zou gebeuren ALS er nog eens een probleem zou zijn. Het is je PLICHT ervoor te zorgen dat er geen problemen meer komen!

Reclame

Terug naar “Huren”