Op 31/08/2010 verlieten wij onze huurwoning. Er werd een uitgaande plaatsbeschrijving opgemaakt door immokantoor, zelfde dat intredende plaatsbeschrijving opmaakte, in aanwezigheid van de nieuwe huurders, wij als uittredende huurders, immokantoor en de dochter van de eigenaars. De eigenaars zelf waren niet aanwezig.
We kwamen tot een akkoord, er was heel weinig huurschade en alle partijen ondertekenden dit. Sleutels werden onmiddellijk doorgegeven aan nieuwe huurders, wij kregen geen toegang meer tot de woning.
Vandaag krijg ik aangetekend schrijven van eigenaars dat ze het recht hebben gedurende 30 dagen opmerkingen te maken. Nu hebben ze allerlei kleine schade ontdekt, 10m2 gras is kapot, de vaatwas is blijven staan (is verkocht aan nieuwe huurders), schade aan oprit, schade aan garagepoort,....
Niets van dit alles werd genoteerd in uittredende plaatsbeschrijving.
Nu moet ik 1100 euro storten op de rekening van de eigenaars, pas daarna zouden ze huurwaarborg vrijgeven. Volgens mij kan dit helemaal niet. Of ben ik verkeerd ?
Ik dacht ook dat er facturen dienen voorgelegd te worden om de onkosten te bewijzen.
Raadpleeg ik nu het best een advocaat of stap ik onmiddellijk naar vrederechter ?
Alvast bedankt.