achterstallige huur

Hanna1
Topic Starter

achterstallige huur

#1 , 21 sep 2010 22:06

Beste,

Huurder is veroordeeld tot verlaten huurpand, betalen achterstallige huur, wederverhuring en juridische kosten.
Huurder heeft inmiddels pand verlaten, heeft momenteel geen inkomen, gaat zich uitschrijven uit adres mijn pand. Huurder gaat zich momenteel niet op ander adres domiciliëren, maar verblijft bij kennis. Leeft daar dan effectief. Kan eventueel deurwaarder daar terecht ? Hoe recupereer ik de schulden t.o.v. mij ?
Wie heeft hier ervaring mee ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 21 sep 2010 23:26

deurwaarder zal slechts kunnen ingrijpen op ogenblik dat hij gedomicilieerd is voor bewarend beslag.

Hanna1
Topic Starter

#3 , 22 sep 2010 07:41

Bedankt voor de reactie.
Is men verplicht een domicilie te hebben ?
Wat zijn de gevolgen als men zich niet laat domiciliëren ?

Reclame

Vandebos

#4 , 22 sep 2010 07:44

Om zich in orde te kunnen houden met allerlei sociale instellingen, verkiezingen, belastingen etc is een domiclie wel nodig. Je kan eventueel over een paar weken eens langsgaan bij de politie en meldings maken dat persoon x nu op adres a woont zonder officiele domicimie.

Hanna1
Topic Starter

#5 , 22 sep 2010 09:31

Indien mijn ex-huurder geen domicilie heeft, is zij dan in ordemet mutualiteit, kindergeld, ed.
Om te weten of ik dit als argument kan gebruiken om haar te melden dat het aan te raden is beter officiële verblijfplaats te hebben, ipv geen domicilie te hebben om proberen schuld kwijt te geraken ?

Bedankt

Vandebos

#6 , 22 sep 2010 11:27

Je kan proberen maar de meesten trekken zich dat toch niet aan.

Hanna1
Topic Starter

#7 , 23 sep 2010 10:43

Kan deurwaarder eventueel op verblijfsadres (geen domicilie) aankloppen ? Heb wel een vonnis. Kan hij voorstel doen voor afbetaling schuld ?
Wat zijn de kosten deurwaarder ?

Vandebos

#8 , 23 sep 2010 12:25

Dat kan, de deurwaarder zal het vonnis kunnen betekenen doch geen bewarend beslag laten leggen op goederen aanwezig. Hij kan een voorstel tot afbetaling doorgeven.

De kosten van een deurwaarder zijn te complex om hier zomaar uit de mouw te kunnen schudden. Het best gaat u hiervoor even langs bij ee deurwaarder die het gebied bedient waar de huurder nu verblijft en informeert u zich naar zijn tarieven.

jojan

#9 , 23 sep 2010 12:43

Overeenkomstig artikel 8 van het koninklijk besluit van 16 juli 1992 betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister, spoort het gemeentebestuur de personen op die hun hoofdverblijfplaats in een andere gemeente van het Rijk of in het buitenland gevestigd hebben. Als het onmogelijk blijkt de nieuwe hoofdverblijfplaats van de betrokkene op te sporen, gelast het college van burgemeester en schepenen de afvoering van ambtswege van de registers op basis van een verslag van het onderzoek van de ambtenaar van de burgerlijke stand, waarin hij vaststelt dat het onmogelijk is de nieuwe hoofdverblijfplaats van de verdwenen persoon te bepalen. In dit opzicht is het belangrijk zich ervan te verzekeren dat de persoon in kwestie geen gevangene is.

Als de gemeente daarentegen de plaats kent waar de persoon zich opnieuw heeft gevestigd, moet het nodige worden gedaan met het oog op de inschrijving van de betrokkene in de registers van de nieuwe gemeente van verblijf, waarbij, indien nodig, moet worden overgegaan tot zijn inschrijving van ambtswege bij beslissing van het college van burgemeester en schepenen.

Hanna1
Topic Starter

#10 , 23 sep 2010 14:29

Bedankt voor alle info

Terug naar “Andere”