C4

Vianet
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

C4

#1 , 20 aug 2024 19:23

Na faillissiment van bedrijf heb ik mijn C4 ontvangen. Beginddatum tewerkstelling is 01.12.2019 end bij datum indiensttreding staat 15.05.2008.
in 2016, 2017 en tot eind november 2019 heb ik ouderschapverlof gehad. Misschien is het verschil tussen datums door de ouderschapverlof of niet?

alvast bedankt.

Werknemer1

#2 , 24 aug 2024 19:00

Ouderschapsverlof opnemen tijdens je tewerkstelling zal niks veranderen aan de startdatum van tewerkstelling of datum indiensttreding op je C4. Datum indiensttreding Isi de effectieve datum waarop je bij je werkgever bent gestart.

Ik vermoed dus dat je in die periode ofwel van tewerkstellingsgraad (van een deeltijds naar een voltijds contract of omgekeerd) bent gewisseld of dat je een contract voor een nieuwe functie hebt ondertekend. In al deze gevallen kreeg je op het einde van die contracten reeds een C4 van je werkgever. Als je een C4 ontvangt van je werkgever, ook al werk je nog steeds voor je werkgever, moet je die bewaren, want die C4 zal je samen met vervolg C4-documenten nodig hebben om je aan te melden bij je vakbond of bij de Hulpkas als je een werkloosheidsuitkering wil aanvragen.

Marcus Aurelius

#3 , 25 aug 2024 10:05

WIjziging van arbeidsovereenkomst bij dezelfde werkgever kan ook in onderlinge overeenkomst en dit is zonder C4. Je kan ook ontslagen worden en terug gaan werken tegen minder uren na minstens 1 dag werkloosheid. Dat heet dan een deeltijdse job aanvaarden om aan de werkloosheid te ontsnappen....
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Werknemer1

#4 , 25 aug 2024 21:18

WIjziging van arbeidsovereenkomst bij dezelfde werkgever kan ook in onderlinge overeenkomst en dit is zonder C4. Je kan ook ontslagen worden en terug gaan werken tegen minder uren na minstens 1 dag werkloosheid. Dat heet dan een deeltijdse job aanvaarden om aan de werkloosheid te ontsnappen....
Ok, in het geval er een addendum zou worden toegevoegd aan de arbeidsovereenkomst is er inderdaad geen sprake van een einde arbeidsovereenkomst, maar dat kan hier niet de verklaring zijn waarom er een C4 ontbreekt.

En in het tweede geval is er sprake van een ontslag, dus moet er sowieso een C4 afgeleverd worden.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”