Geachte,
in april 2023 krijg ik goedkeuring om voor een groot Antwerps havenbedrijf aan de slag te gaan. Er moeten nog wat zaken geregeld worden (zoals Code95) en ik mag een proefdag meedraaien alvorens ik in juli 2023 op interimbasis aan de slag ga. Afspraak is 3/5 ma-di-woe te werken. Algauw komen er meer en meer uitzonderingen hierop. Zolang mijn fysiek (na een rugoperatie van 2jr eerder) dat toelaat, stem ik hiermee in Toch probeer ik over de afgesproken 24u/wk te waken, ook al vragen ze me meermaals om full-time te werken.
Algauw blijkt dat op de afdeling naar nog extra mensen wordt gezocht. Het interimkantoor meldt me dat ze op zoek zijn naar nog iemand met de skills en kunde precies zoals ik. Regelmatig hoor ik dat ik mijn werk naar behoren tot heel goed uitvoer. De planner meldt me dat, collega's en klanten.
Mid juli 2024 krijg ik, na weken aandringen op een gesprek met de verantwoordelijke manager, doodleuk te horen dat ik geen vast contract krijg: mijn productiviteit zou te laag zijn, ik ben veel te secuur in het werk (wetende dat secuur handelen met de witte handschoenen een onderdeel van het werk is), ik ben fysiek niet sterk genoeg voor dit werk... MAAR, als ik op interim zou willen blijven werken kan dat perfect, luidt het.
De 'aantijgingen' die hij oplijst werden eerder onder het jaar nooit aangehaald. Nooit heb ik een dergelijk evaluatiegesprek gehad, hoewel ik al maanden vragende partij ben.
En nu, doodleuk weigert hij een vast contract te geven. Wat zijn mijn rechten hier?
Wanneer ik op het internet zoek, blijkt de regelgeving zoals vermeld op https://www.vlaanderen.be/informatie-vo ... zendarbeid gewoon dode letter: de werkgever doet wat in zijn Excel-kraam past.
Of zie ik zaken over het hoofd?
P.