Beste
Momenteel werk ik in de privésector (ouderenzorg, nachtdienst).
Op 1 september start ik echter als leerkracht, voor een volledig schooljaar.
Ik weet dat het verlofstelsel in het onderwijs anders geregeld is (hetzelfde jaar dat je werkt heb je ook je verlof, terwijl je in de privésector dus eerst een jaar dient te werken, om het volgend jaar je vakantie op te nemen die je vorig jaar hebt opgebouwd). Ter info; mijn opzegtermijn bedraagt 6 weken en ik dien zelf mijn ontslag in. Ik weet dat ik dan geen recht heb op uitkering indien er nog een aantal dagen moeten overbrugd worden alvorens ik als leerkracht aab de slag ga.
Ik heb slechts 'recht' op 2 aaneensluitende weken verlof (van 16/08 tot 28/08 ongeveer, erna werk ik opnieuw), waarvan 1 dag als overuren. Al de andere dagen worden in willekeur door het werk ingepland (wanneer het hen uitkomt). Los van de vraag of dat laatste wel correct is, had ik graag meer informatie gehad over onderstaande vragen:
1. Indien ik mijn opzeg geef en mijn opzegtermijn eindigt tijdens mijn 2 weken verlof, wat gebeurd er dan met de resterende verlofdagen, want die heb ik dan niet opgenomen tijdens mijn tewerkstelling. Alsook ben ik ze 'kwijt', want in het onderwijs heb ik daar helemaal niks aan. Ben ik juist als ik veronderstel dat deze dan uitbetaald dienen te worden? Indien ja, moet mijn werkgever dit doen? Of kan hij zeggen dat ik ze maar moet opnemen bij nieuwe werkgever (wat uiteraard niet gaat.)
2. Indien uitbetaald; gaat dit bij uit dienst of op einde jaar (december?)
3. Wat met de opgebouwde vakantiedagen van dit jaar naar volgend jaar toe? Ook dan heb ik er helemaal niks aan (je hoort me niet klagen hoor, genoeg verlof in het onderwijs). Maar had wel graag geweten wat hiermee te doen.
Alvast bedankt!