#1 , 21 jun 2006 02:06
Ik ga proberen kort te zijn maar het is complex.
Ik ben als bediende werkzaam aan een balie. ik kom veel in contact met klanten, contracten en gelden (borgen en afrekeningen). Daar ik heel hard werk en me enorm inzet heb ik sinds enkele maanden extra bevoegdheden gekregen op mijn computer waardoor ik uiteraard meer probleemgevallen kan aanpakken en de directe directie een hoop werk kan besparen. ik bedoel met de directe directie dat wij 1 filiaal zijn van de 150 filialen verdeeld in 3 landen. Hoofdzetel is te Nederland en ik werk in Belgi?.
Nu heb ik een collega die veel meer verdient waarmee ik niets op tegen heb maar hij werkt veel met het paraplu effekt. hij kan net iets gedaan hebben en 5 minuten later weet hij van niks meer. Op zaterdag heb ik de leiding en werk ik samen met een weekendhulp. Nu deze weekendhulp bleek onlangs met 500 EURo te zijn gaan lopen en daar er dagelijks de kassa geteld word en hij perfekt het geld uit de kassa genomen, had ik uiteraard geen kasverschil en was voor mij alles in orde. De eerst volgende werkdag kregen we natuurlijk telefoon van de hoofdzetel met de melding dat er van een contract de waarborg was afgehaald en waarom dit was. ik wist van niks en de weekendhulp ook niet. Na een lang verhaal kort te maken bleek hij gedeeltelijk door te mand te vallen en werd hij ontslagen en daags nadien stak het geld in een enveloppe in de bus. rara.
Nu na nader onderzoek blijkt dat er nog contracten zijn waarmee geknoeid is, wederom in de dagelijkse kasstaten is er geen positief of negatiefsaldo, waardoor ik zelf niets in de gaten had. Nu 1 van die contracten is eveneens op een zaterdag afgehandeld en bij navraag van de klant, bevestigd de klant dat de weekendhulp mij is komen roepen omdat ik in het bureau met andere dingen bezig was. Nu hebben wij enorm veel problemen met ons computersystemen en heb ik schriftelijk een factuur opgemaakt en deze aan de weekendhulp gegeven voor verdere afhandeling. Hij moest hiervoor enkel het openstaande saldo ontvangen van de klant en alles inbrengen als de computers het deden. ik ging verder doen met mijn werk. Op het einde van de dag, was dit contract me ontgaan en omdat ik geen kasverschil had, werd ik er ook niet aan herrinnerd. Alsof het nog niet genoeg bleek is er ook op verschillende data tijdens de week met contracten geknoeid. Vorige week waren er dus hoge bazen bij ons op het werk en tot overmaat van ramp word ik van dit alles beschuldigd en sta ik nu op non actief (mijn wedde zou doorlopen maar ik mag het filiaal niet meer betreden). Ik kan u zeggen dat ik enorm was aangeslagen door dit alles en dat de hoogste in rang me enorm bruut uitschold, beschuldigde en vooral bedreigde, dit door vlak voor mij hard met kaften op tafel te slaan, met zijn vuisten op tafel te slaan en te roepen en tieren. Achteraf kreeg ik van alle collega's te horen dat ze niet snapten dat ik zo vrij kalm bleef. Wat kon ik anders, al wat ik zei werd niet geloofd en ik was zo aangedaan van dit alles en daarbij, wat kan ik doen , hij is de op ??n na hoogste in rang binnen het bedrijf. Zelfs onze filiaalleider gaf toe aan mij dat zelfs hij zich niet had kunnen inhouden en waarschijnlijk had gereageerd met slagen.
in elk geval gelooft de filiaalleider en zijn assistent niet dat ik de schuldige ben om allerlei redenen maar daar heeft de directie geen horen naar. De directie schuift mij alles in de schoenen, ondertussen weet ik van de filiaalleider dat de andere contracten gebeurd zijn op mijn andere collega zijn computer (die met de paraplu effekten) maar omdat ik dat ?ne contract in het weekend met de hand had geschreven, zal ik ook dat geld ontvangen hebben en het in mijn zakken gestoken hebben volgens hen. Het rotte is dat deze klant enkel herrinnerd dat de weekendhulp mijn is komen roepen en dat ik hem heb geholpen maar hij weet net juist meer aan wie hij dat geld gegeven heeft. tevens is er maanden daarvoor ook eens een grote som geld verdwenen. Dit geld werd meegegeven door een andere klant die bij levering van de goederen, de waarborg aan de chauffeur meegaf en de chauffeur zou deze ofwel aan de weekendhulp ofwel aan mijn paraplu collega zou gegeven hebben. Uiteindelijk is er toen niemand ontslagen maar alles wees eigenlijk in de richting van de chauffeur. ikzelf beschuldig niemand maar toen kwam mijn naam totaal niet ter sprake en ook dan was het weg.
Mijn vraag is nu, kunnen ze mij zo maar beschuldigen en wat als ze dantoch alles in mijn schoenen schuiven, ik mag hier ter plaatste doodvallen als ik ooit 1 euro van hen heb gestolen maar dat ?ne handgeschreven factuur is voor hen genoeg om mij van alles te beschuldigen en ik heb volgens de directie dat geld wel ontvangen en voor mezelf gehouden. En dan te weten dat ik enorm hard werkte om tijdens iets rustigere momenten op zaterdag, alle hopeloos opstapelende achterstand door te weinig personeel, probeerde op te lossen en zodoende ooit misschien promotie te maken. En dan krijg ik dit op mijn neus. Ik bedoel, het enige waarop ze zich baseren is dat handgeschreven factuur en de klant twijfeld aan wie hij het geld gegeven heeft, wat als de klant zich er van af wil maken en om er van af te zijn, uiteindelijk zou zeggen dat hij het aan mij heeft gegeven. Kan ik dan zomaar vals beschuldigd worden.
Ik ben echt ten einde raad, op de vakbond zeggen ze dat ze pas iets kunnen ondernemen als ik daadwerkelijk ontslagen word. Ondertussen heb ik ook vernomen datze me kortelings gaan uitnodigen op de hoofdzetel te Nederland, maar ik bedoel, ik kan enkel zeggen dat ik niets verkeerd heb gedaan en voor zover ik nog logisch kan nadenken hang ik dus af van de verklaring van die ?ne klant, of vergis ik me. Het is trouwens niet de eerste keer dat ik iemand op weg help met iets en dat ik dan verder ga doen met mijn werk, gewoon omdatmijn paraplu collega zich van niks iets aantrekt.
ik weet het, het iseen hele tekst maar ik bene cht ten einderaad en ik loop de muren op van onmacht en telleurstelling.