Hallo,
Ik werkte bij mijn werkgever al 8,5 maand, telkens 3 maanden contract. De werking bij het bedrijf is dat na 3x 3 maandcontract, je een vast contract krijgt. Ik was de assistant van een storemanager, dus we babbelden veel via sms/whatsapp en heb ook zwart op wit dat ik mijn vast contract zou krijgen (dit ongeveer 2 weken voor einde contract). Dit verkondigde ze ook aan alle collega's, dus die zouden eventueel kunnen getuigen, als dit nuttig is.
Ze had tegen mij ook gezegd dat het contract was opgemaakt/aangekomen, het enige wat ze moest doen is afprinten en tekenen. Fast forward 10 dagen later, 2 dagen voor einde contract, laat ze me weten dat de samenwerking stopt.
Dit kwam dus echt als een shock voor mij en is echt een serieuze financiële tegenslag. Ik ben 27, heb in heel mijn werkloopbaan verschillende jobs gehad, waaronder ook studentenjobs en gewerkt als werkstudent, dus er is een mogelijkheid dat ik nét niet aan genoeg gewerkte dagen zit om een werkeloosheidsuitkering te ontvangen. Als dat zo is, zal ik terugvallen op een leefloon, wat behoorlijk minder is als mijn loon van assistent manager.
Ik wil toch echt zien wat mijn mogelijkheden zijn, dat ik hiermee naar de arbeidsrechtbank kan gaan.
Alvast bedankt!