Beste forumleden,
Omwille van herstructureringen in het bedrijf word ik na 5 jaar trouwe dienst aan de deur gezet. Overigens een rol die anderhalf jaar geleden speciaal gecreëerd werd maar die nu dus overbodig blijkt te zijn. Al heb ik mijn bedenkingen of dit wel de echte reden is maar dat is een andere discussie.
Gezien ze enorm tevreden zijn over mijn aanpak, prestaties,... de voorbije jaren en het volgens hen een enorm contradictorisch gesprek was, gingen ze bekijken hoe ze me netjes konden laten gaan en me de kans geven om me aan te bieden met bij een potentiële nieuwe werkgever. Ze wilden me tov de collega's intern ook zoveel mogelijk ik mijn eigen waarde laten.
Ze hebben eerst geprobeerd me te laten tekenen in onderling akkoord maar gezien ik helemaal niet achter mijn vertrek sta (leuke jobinhoud, tof bedrijf en collega's,...) en ook geen werkloosheidsuitkering zou ontvangen mocht ik na de opzegtermijn geen ander werk hebben, ging ik hiermee uiteraard niet akkoord en heb dat ook meteen kenbaar gemaakt.
Op het gesprek vroeg ik specifiek om de verbrekingsvergoeding uit te betalen maar wel nog voor enkele weken gebruik te kunnen maken van de bedrijfswagen om te kunnen solliciteren.
Ze stellen nu voor:
- 15 weken opzegtermijn met behoud van loon, bedrijfswagen, gsm, laptop, hospitalisatie, groepsverzekering, ...
Of
- Nog tot en met vrijdag werken ifv overdracht en vanaf maandag ontslag met verbrekingsvergoeding met dus uitbetaling van de 15 weken maar met onmiddellijke ingave van de bedrijfswagen. (geen auto meer)
In het laatste voorstel willen ze nog de 6 conventionele verlofdagen uitbetalen (950€) OF de wagen nog 1 week gebruiken na ontslag.
Wat is de beste optie?
Zonder auto ben je natuurlijk meteen je handen afgesneden. Een auto aankopen is een hele rompslomp en zie ik eerlijk gezegd niet zitten maar moet wel kunnen gaan solliciteren...
Langs de andere kant is 15 weken opzegtermijn tegen je gedacht wel heel erg lang...
Ze zetten me ook het mes op de keel want had vandaag om 17u het gesprek en moet morgen voor 13u beslissen. Kan dat zomaar?
Netjes laten gaan lijkt me eerder dwingen om zeer snel te beslissen.
Bedankt voor jullie feedback.