Ik heb mijn ontslag gegeven bij mijn huidige werkgever en ga binnen enkele weken aan de slag bij een nieuwe werkgever. Mijn vorige werkgever bevond zich in de privé sector, mijn nieuwe werkgever is een overheidsfunctie.
Naar ik vernomen heb, hoef ik mijn wettelijke vakantiedagen niet op te nemen voor ik vertrek en worden deze dan uitbetaald. Aangezien in mijn nieuwe job het vakantiedienstjaar = vakantiejaar, zullen de attesten die ik van mijn oude werkgever krijg geen rol spelen bij mijn nieuwe werkgever. De vakantiedagen die ik daar nog heb, hangen niet af van hetgeen ik nu bij mijn oude werkgever wel of niet nog opneem. Ook de betaling van mijn vakantiedagen bij mijn nieuwe werkgever staat los van wat ik nu nog uitbetaald krijg aan vakantiedagen die ik over heb.
Ik vroeg me nu af hoe dit fiscaal in elkaar zit?
Als ik mijn wettelijke vakantiedagen laat uitbetalen door mijn oude werkgever, doe ik daar dan verlies aan? Zullen die belast worden zoals ik ze normaal betaald krijg als onderdeel van mijn maandelijkse brutoloon? Of zal ik er meer op afgehouden worden?