Contract van bepaalde duur(2j) met stilzwijgende verlenging

Claudiatje
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Contract van bepaalde duur(2j) met stilzwijgende verlenging

#1 , 05 mei 2019 18:18

Hallo, ik heb een contract van bepaalde duur, met stilzwijgende verlenging. Het contract loop normaal nu eind juli af. Mijn baas praat niet over een opzeg noch verlenging. Deze moest reeds gebeurd zijn. Er staat in het contract dat hij 3 maand vooropzeg moet doen dat het anders een contract van onbepaalde duur wordt.
Nu heb ik wel van mijn Nederlandse collega's vernomen dat dit bij hun niet zo is en dat zij stoppen. Er kijken er al velen uit naar ander werk.

Ik heb nu natuurlijk twijfels, wat als mijn baas plots zegt, tja ik was uw opzeg vergeten? Kan hij dit nu nog doen, moet hij schadevergoeding omdat het nu een contract onbepaalde duur is geworden?

Ik stel me toch enige vragen, ik zal maar beter ook uitkijken naar ander werk waarschijnlijk!

Dank voor de antwoorden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie

#2 , 05 mei 2019 18:22

Er staat in het contract dat hij 3 maand vooropzeg moet doen dat het anders een contract van onbepaalde duur wordt.
Als hij zegt ik heb het vergeten dan is dit zijn probleem oftewel blijf je daar werken en is er niks aan de hand.
Ofwel moet hij je een verbrekingsvergoeding uitbetalen !

Als je daar graag werkt zou ik zelf niks zeggen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden

#3 , 06 mei 2019 12:11

Hallo, ik heb een contract van bepaalde duur, met stilzwijgende verlenging.
een contract van bepaalde duur met een termijn van 2 jaar kan men niet verlengen met een tweede periode van bepaalde duur.
best uw contract eens laten nalezen door uw vakbond in hoeverre dit correct is opgesteld
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”