bent u niet verkeerd ?Werkgever is verplicht om het diploma voor te leggen, school niet. Bewijslast ligt bij de werknemer.
bent u niet verkeerd ?Als deze werknemer zijn werk kent en zijn werk 100% goed doet wat maak dan deze diploma uit voor deze werk gever ?
Wat voor werk doe je dan klungel? Voor de meeste jobs heb je niet echt een diploma nodig om ze te mogen doien. Zo ben ik programmeur en heb ik er geen diploma van.bent u niet verkeerd ?
mijn werkgever riskeert een fikse boete indien die mij zonder mijn diploma tewerkstelt en dien ik onmiddellijk van de werkplaats verwijdert te worden
Excuse me? Nog nooit van privacy gehoord? Ik vind persoonlijk dat een werkgever die dat doet zich wel heel wat vrijheden veroorlooft...De werknemer geeft zelf aan dat hij een diploma heeft bij een bepaalde school.
Hij kan dus geen bezwaar hebben dat zijn werknemer naar de school belt met de vraag of dit correct is. Mocht dit toch zo zijn had hij het diploma/de school maar niet moeten vermelden.
Sinds wanneer worden enkel de mensen die een diploma hebben gehaald beschermt? Die houding slaagt toch op niets? Er is echter wel een wet die iedereen beschermt die zich bij hun ingeschreven heeft, of ze nu een diploma hebben behaald of niet...Wat de school betreft, als deze gewoon antwoord: 'neen, deze persoon heeft hier geen diploma behaald', zie ik niet in wat ze verkeerd doen. Er is geen wet die een school verplicht de privacy te beschermen van alle personen die bij hen geen diploma behaald hebben!
Bij mij ook JohnD. Maar als consultant moet je nog steeds een soortement van "sollicitatiegesprek" hebben, al gaat het dan anders aan toe als op een klassiek sollicitatiegesprek. Tenslotte weten de werkgevers dat ze op dat moment niet echt met een bediende te maken gaan hebben, wat toch automatisch voor een andere benadering zorgt.Nou beste curl je irritatie is genoteerd. Mijn periode van solliciteren en dat werknemer gedoe en snuffelen in mijn privacy is passe. Er zijn wel zaken waar ik me persoonlijk meer aan erger maar dat mag hier natuurlijk niet vermeld worden.