#16 , 27 aug 2023 15:47
Als ik zou uw relaas lees en herlees, meen ik toch u te moeten aanmanen om iets aan uw attitude te doen. Denk eraan niemand is onmisbaar. Ga met een positieve insteek naar dit gesprek. Geloof me vrij deze gespreken worden niet voor de lol gevoerd. Zij hebben een specifieke reden, nl de werknemer de kans geven om zijn werk naar ieders tevredenheid uit te voeren en hem de kans te geven om eventuele negatieve punten bij te schaven. Nu al zeggen dat u het document niet zal ondertekenen is een foute houding, u kent immers de inhoud ervan niet. Als ik uw directe overste zou zijn, zou ik uitzonderlijk een hogere mee in het gesprek betrekken gezien uw in mijn ogen toch wel "stugge" houding. Hou ten slotte goed voor ogen dat meerdere negatieve evaluaties ook aanleiding kunnen zijn tot ontslag. Dus ga met open ogen en een positieve houding naar dit gesprek en geef te kennen dat u wenst te blijven werken waar u nu werkt en dat u positief wil meewerken aan een goede samenwerking die zowel u, uw overste als het bedrijf ten goede komt. Veel succes.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.