Als men ziek is dan is men ziekt punt.
Maar ik begrijp ook de werkgever, ban ook 30 jaar werkgever geweest , en dat sommige dokters de kantjes er aflopen is ook een bewezen feit.
En geen enkele kleine werkgever betaald graag zieke mensen die niet ziek zijn, en daarom geef ik deze werkgever gelijk, het loon moet ook juist zijn, wel de ziekte briefjes dan ook .
De persoon in kwestie had een geldig doktersattest. Dat je op de eerste dag van je ziekte niet meteen op doktersbezoek kan, maar pas dag erna, is een veel voorkomend iets en gewoon als wettelijk gezien. Het gegeven dat de printer hier zo'n grote rol speelt, vind ik dan weer onzin. Ik onthoud steeds de alom gekende en wettelijke 48u-regel en je ziekte melden vóór begin van je shift.
Zieke mensen die niet ziek zijn, is ook wel een contradictio in terminis. Indien ze na een doktersbezoek, een geldig doktersattest hebben, is m'n wettelijk in orde, met recht op loon.
Btw, er is niemand die graag betaald, maar ja als werkgever, is dat nu eenmaal belangrijk onderdeel van je taak, je werknemers betalen.
Maar ergens kan ik je ook wel bijtreden. Ik heb door de jaren heen ook wat gezien rondom mij, werknemers die bewust, zoveel ziek zijn, maar het altijd binnen de 30 dagen (bedienden) houden, om zo niet op ziekenkas te vallen en dit meermaals per jaar doen. Heb ik ook zoiets van...tsss ts door zo'n mensen, dat werkgevers ook hun tanden dan vaker zullen tonen.