Hallo,
Ik ben nieuw hier, maar zit wat de de handen in het haar. Ik heb een discussie met mijn werkgever over mijn opzegtermijn als bediende, ik heb nl zelf mijn ontslag gegeven en zou graag zo snel mogelijk kunnen vertrekken. Hier mijn werkgeschiedenis die relevant is voor mijn vraag:
- 2/05/13 tot 14/11/13 : Werkzaam via interimkantoor voor bedrijf 1.
- 15/11/13 - 31/12/13 : Werkzaam onder contract met bepaalde duur voor bedrijf 2 (deel van dezelfde holding, maar ander bedrijf).
- 1/01/14 - 21/12/14 : Werkzaam onder contract met bepaalde duur voor bedrijf 3 (rechtstreeks voor de holding, dus in feite weer ander bedrijf).
- 1/01/15 - 14/07/15 : Werkzaam onder contract met onbepaalde duur voor bedrijf 3 (rechtstreeks voor de holding).
Nu willen ze mijn opzeg laten berekenen op mijn eerste contract bij bedrijf 1, waardoor dit een groot verschil geeft. Weet iemand wat wettelijk kan aanzien worden als de start van een arbeidsovereenkomst? Ik denk zelf dat ze mogen beginnen tellen vanaf 1/01/2014, dus 5 weken opzeg, maar het sociaal secretariaat is overtuigd dat dit telt vanaf het begin, dus 1,5 maand + 5 weken opzeg...
Iemand die dit weet?
Alvast bedankt!
Tom